Προς το διαχειριστή της σελίδας στο facebook “EMEIS OI PONTIOI”

Με πολύ λύπη αναγκάζομαι να γράψω αυτό το άρθρο και να καταγγείλω τον διαχειριστή της σελίδας στο Facebook «EMEIS OI PONTIOI» για αντιγραφή αναρτήσεων & κειμένων μου από το ιστολόγιό μου «Πόντος έν’, άστρον φωτεινόν».

Τις αναρτήσεις υπογράφει ο Anastasios. Προσπάθησα δυο φορές να επικοινωνήσω μαζί του με e-mail αλλά δεν έλαβα καμία απάντηση.

Τα πρωτότυπα κείμενα είναι δημοσιευμένα στο ιστολόγιό μου «Πόντος έν’, άστρον φωτεινόν». 

Οι αναρτήσεις μου δημοσιεύθηκαν στα παρακάτω θέματα, της σελίδας «EMEIS OI PONTIOI».

1. Λεξικό Ποντιακής Διαλέκτου (όλο το κείμενο δικό μου)

2. Εποχές, μήνες, ημέρες στα Ποντιακά (όλο το κείμενο δικό μου)

3. Ποντιακοί Σύλλογοι σε όλο τον Κόσμο (όλες οι εγγραφές δικές μου)

4. Ποντιακά τραγούδια – βίντεο (όλοι οι σύνδεσμοι δικοί μου)

5. Ποντιακές ευχές-κατάρες-απειλές (όλο το κείμενο δικό μου)

6. Καλώς ήρθατε στις συνταγές του Πόντου (Κλεμμένες οι συνταγές Μαυρολάχανα με φασούλια, Τανωμένον Τσορβά ή σουρβά, Χοσάφ’, Πιρόχ’, Τσουμούρ’, Πουσίντα, Κινθέτα, Σάλα, Τσοκαλίκ’, Τσορτάν’, Πεϊνιρλί, Κοχλύδα και Φελία)

7. Ποντιακή ποίηση (αντιγραφή τα ποιήματα, Ο Δήμον ο κεμεντζετσής, Πόντος έν’ άστρον φωτεινόν, Η Καμπάνα του Πόντου)

8. Ποντιακές φράσεις και εκφράσεις (η πρώτη εγγραφή, καθώς και δέντρα, φυτά φρούτα και επαγγέλματα-ιδιότητες, δικά μου)

9. 19η Μαΐου-Ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων (το πρώτο κείμενο που αναφέρεται στη γενοκτονία είναι δικό μου)

10. Ιστορία του Πόντου (το πρώτο κείμενο είναι δικό μου)

11. Έθιμα του Πόντου από την Βικιπαίδεια (τα κείμενα Το Καλαντόνερον, Τα πίζηλα, Ο Κουκαράς, Η αποκριά, Καθαρή Δευτέρα, Κυριακή των Βαίων και  Το μαχ, είναι δικά μου)

Εξαιτίας αυτής της λεηλασίας δεν αναρτώ το εμπλουτισμένο και πλήρες Λεξικό από την Ποντιακή στη νεοελληνική του Άνθιμου Α. Παπαδόπουλου. 

Απευθύνομαι προσωπικά στον Anastasios και τον ρωτώ πόσο περήφανος αισθάνεται με τις κλεμμένες αναρτήσεις του και δέχεται μάλιστα και συγχαρητήρια για τη «δουλείαν ντο εποίκεν».

Αμφισβητώ τη γνησιότητά σου σαν Πόντιο, γιατί ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΟΝΤΙΟΙ είμαστε περήφανοι και δεν κλέβουμε πράγματα άλλων για να τα παρουσιάζουμε σαν δικά μας. 

Παρεμπιπτόντως στη σελίδα σου «οι μήνες στα Ποντιακά» δίνεται η λανθασμένη ερμηνεία ότι ο Νοέμβριος λέγεται Αεργίτες Γιατί αρχίζουν ο αέρας και το κρύο. Το σωστό είναι ότι στον Πόντο γιόρταζαν στις 3 Νοεμβρίου τον Άγιο Γεώργιο (Αέρς, παραφθορά του Άγιος Γεώργιος) και για τον λόγο αυτό λέγεται Αεργίτες, όπως και ο Σεπτέμβριος, Σταυρίτες λόγω της εορτής του Σταυρού.

Επίσης καταγγέλλω για τον ίδιο λόγο τον διαχειριστή της σελίδας στο Facebook  «ΠΟΝΤΙΑΚΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ».

Οι αναρτήσεις στο θέμα: οι ημέρες οι μήνες, οι εποχές, παροιμίες, αινίγματα, γνωμικά, ευχές, κατάρες και απειλές είναι κλεμμένες από το ιστολόγιό μου «Πόντος έν’, άστρον φωτεινόν».

Μα είστε εντελώς ανίκανοι να γράψετε δικά σας κείμενα και κλέβετε άλλων;

Ετικέτες: , ,

3 Σχόλια to “Προς το διαχειριστή της σελίδας στο facebook “EMEIS OI PONTIOI””

  1. Σοφία Says:

    Το Θέμα είναι , φίλε, αυτά που γράφονται, να είναι ΑΛΗΘΕΙΕΣ, αληθινά, να μην υπάρχουν παραποιήσεις και διαστρεβλώσεις, κατά την όρεξι του καθενός. Η παράδοσι να είναι ατόφια και ας διαδίδεται από οπουδήποτε. Εγώ τυχαία ‘έπεσα’ στην σελίδα και διάβασα. Γιατί να μην είναι και άλλοι σαν και εμένα; Ας μην μιλάμε για κλοπές του είδους, που διεκδικείς για δικές σου. Ίσα-ίσα, θα πρέπει να χαίρεσαι.

  2. mavrokos Says:

    Αγαπητή Σοφία,
    Κάτι δεν κατάλαβες καλά. Αυτά που με πολύ κόπο δημιούργησα και ανάρτησα στο ιστολόγιό μου, δεν μπορεί να έρχεται ο καθένας και με ένα κλικ να τα μεταφέρει στη δική του ιστοσελίδα χωρίς να αναφέρει την πηγή. Θα χαιρόμουν όπως λες αν ανάφερε την πηγή που είναι το ιστολόγιό μου. Διαφορετικά, επιμένω, είναι κλοπή. Και όταν πρόκειται για κλοπή πολλών πραγμάτων είναι λεηλασία.
    Προσπάθησα πολλές φορές να έρθω σε επικοινωνία μαζί του. Δεν απαντά, γι αυτό αναγκάστηκα και έκανα αυτή την ανάρτηση-καταγγελία.

  3. Σιμος Says:

    πιστευω οτι σε οσα γραφεις και κανεις αναρτηση σε καποιο blog θα πρεπει να αναφερεις και την πηγη.Προσφατα ξεκινησα να ασχολουμαι με θεματα παραδοσης του ποντιακου λαου και στην δικη μου σελιδα αλλα το πρωτο που κοιταξα να κανω ηταν να βαλω την καθε πηγη γιατι δεν θελω να εμφανιζω κειμενα τα οποια καποιος εκατσε και θυσιασε τον χρονο του για να γραψει κι εγω να παρω τα ευσημα.Το θεμα ειναι να διαδωσουμε με καθε τροπο οτι εχει σχεση με τον ποντιακο ελληνισμο για να μην ξεχαστουν στο περασμα του χρονου.Λυπαμαι που αφησα τοσο χρονο να περασει χωρις να ασχοληθω και τωρα που ξεκινησα βλεπω μια αδιαφορια απο καθε πλευρα.Συγνωμη και για το μεγαλο κειμενο .

Σχολιάστε