Παλιές και νέες ονομασίες χωριών του Πόντου
Ξηρανθήτω ημίν ο λάρυγξ, εάν επιλαθώμεθά σου ω Πάτριος Ποντία γη
(Λεωνίδας Ιασονίδης)
Να ξεραίνεται η γούλα μ’ αν ανασπάλλω την πατρίδα μ’, τον Πόντον
(Κώστας Π. Μαυρόπουλος)
Άγιος Βασίλειος = Caylayan (περιοχή Τραπεζούντας)
Άγουρσα =Bakimli (περιοχή Ματσούκας)
Αγρίδ’(ιν) = Agilli (περιοχή Τραπεζούντας)
Αμπέλια = Esiroglu (περιοχή Τραπεζούντας)
Άνυφα = Akoluk (περιοχή Τραπεζούντας)
Αργαλή = Ugurlu (περιοχή Τραπεζούντας)
Αρμενού = Ergin (περιοχή Γαλίανας)
Αχάντια = Kavakli (περιοχή Πλατάνων)
Βάλαινα = Arikaya (περιοχή Γαλίανας)
Βάρα = Kizarlik (περιοχή Πλατάνων)
Βασίλτουμενα = Yesiltepe (περιοχή Πλατάνων)
Βασινόη = Yuzuncuyil (περιοχή Γαλίανας)
Γέμουρα = Yomra (περιοχή Γέμουρας)
Γενίκιοϊ = Yenikoy (περιοχή Τραπεζούντας)
Γερί = Yerlice (περιοχή Ματσούκας)
Γιαννακάντων = Gurgenagac (περιοχή Άνω Ματσούκας)
Γιαννάντων = Yazilitas (περιοχή Άνω Ματσούκας)
Δανίαχα και Ζέχνα = Cesmeler (περιοχή Ματσούκας)
Διβρανός = Golcayir (περιοχή Τραπεζούντας)
Δίρχα ή Δούρχα = Yesilbuk (περιοχή Τραπεζούντας)
Ζάβερα = Dikkaya (περιοχή Άνω Ματσούκας)
Ζακενή = Barisli (περιοχή Ματσούκας)
Ζαμπούρ = Dolayli (περιοχή Τραπεζούντας)
Ζανόη = Akmescit (περιοχή Ματσούκας)
Ζερφυρί = Zaferli (περιοχή Ματσούκας)
Ζέφανος = Bulak (περιοχή Τραπεζούντας)
Ζέχνα = Cesmeler (περιοχή Ματσούκας)
Ζιλμερά = Subasi (περιοχή Τραπεζούντας)
Θέρσα = Kiremitli (περιοχή Ματσούκας)
Καβάλα = Kavala (περιοχή Τραπεζούντας)
Καλανεμά = Sogutlu (περιοχή Πλατάνων)
Καλλιερά = Cicekliduz (περιοχή Πλατάνων)
Κανλικά = Bestas (σιμοχώρι Τραπεζούντας)
Καπίκιοϊ = Kapukoy (περιοχή Ματσούκας)
Καρλίκ = Akkaya (σιμοχώρι Τραπεζούντας)
Κατρούλ = Ogulacak (περιοχή Γαλίανας)
Κατωχώρ’ = Cayirbagi (περιοχή Πλατάνων)
Κατωχώρ’ = Caykara (περιοχή Όφη)
Κιθάραινα = Bengisu (σιμοχώρι Τραπεζούντας)
Κιρισχανά = Kirechane (σιμοχώρι Τραπεζούντας)
Κερασιά = Cilekli (περιοχή Τραπεζούντας)
Κιζερά = Bakircilar (περιοχή Ματσούκας)
Κογκά = Alacam (περιοχή Τραπεζούντας)
Κοιλάδ’ = Incesu (περιοχή Τραπεζούντας)
Κοκ = Armagan (περιοχή Τραπεζούντας)
Κομερά = Yalincak (περιοχή Τραπεζούντας)
Κορίανα = Acisu (περιοχή Πλατάνων)
Κοσμά = (περιοχή Ματσούκας)
Κοτύλια = Ormanici (περιοχή Γαλίανας)
Κουνάκα = Bagisli (περιοχή Άνω Ματσούκας)
Κουσερά = Ormanustu (περιοχή Ματσούκας)
Κουσπιδή = Kozandere (περιοχή Ματσούκας)
Κουστουλάντων = Simsirli (περιοχή Γαλίανας)
Κουταλά = Yemisli (περιοχή Γαλίανας)
Κούτουλα = Kirantas (περιοχή Ματσούκας)
Κουτρούλ = Ogulagac (περιοχή Γαλίανας)
Κούχλα = Kasustu (περιοχή Γέμουρας)
Κρένασα = Anayurt (περιοχή Άνω Ματσούκας)
Λαραχανή = Akarsu (περιοχή Ματσούκας)
Λιβάδια = Cayirtar (περιοχή Γαλίανας)
Λιβερά = Yazlik (περιοχή Ματσούκας)
Μαγκουρά = Ornekalan (περιοχή Ματσούκας)
Μαντρανού = Alatas (περιοχή Γαλίανας)
Ματαρατσί = Mataraci (περιοχή Ματσούκας)
Μελιανάντων = Cirali (περιοχή Άνω Ματσούκας)
Μεντί ή Μέντη = Kozluca (περιοχή Τραπεζούντας)
Μέξιλα = Catac (περιοχή Ματσούκας)
Μεσαρέα = Kutlugun (περιοχή Τραπεζούντας)
Μεσονάπαλα = Yokustu (περιοχή Γέμουρας)
Μεσοχώρ’ = Konaklar & Camkonak (περιοχή Γαλίανας)
Μισαηλάντων = Tasalan (περιοχή Γαλίανας)
Μόντα = Gundogdu (περιοχή Τραπεζούντας)
Μουλάκα Άνω = Yaylabasi (περιοχή Ματσούκας)
Μουλάκα Κάτω = Sindiran (περιοχή Ματσούκας)
Μούντα = Gozalan (περιοχή Τραπεζούντας)
Μουτζούρα = Dogankoy (περιοχή Πλατάνων)
Μποτονός = Bozdogan = (περιοχή Πλατάνων)
Όκ-σου = Gurbulak (περιοχή Τραπεζούντας)
Όλασα = Bahcekaya (περιοχή Τραπεζούντας)
Όχτσα = Durali (περιοχή Τραπεζούντας)
Πλάτανα = Akcaabat (περιοχή Πλατάνων)
Πολίτα = Camoba (σιμοχώρι Τραπεζούντας)
Πολίτα = Pazarcik (περιοχή Πλατάνων)
Ποντίλα = Guzelce (περιοχή Άνω Ματσούκας)
Ποπάρζα = Camliduz (περιοχή Ματσούκας)
Σαμάρουξα Μεγάλη = Yesilyurt (περιοχή Γέμουρας)
Σαμάρουξα Μικρή = Ikisu (περιοχή Γέμουρας)
Σάνα Μεγάλη = Cinarli (περιοχή Γέμουρας)
Σάνα Μικρή = Cukurkoy (περιοχή Γέμουρας)
Σαχνόη = Kopruyani (περιοχή Ματσούκας)
Σερασόρ = Yildizli (περιοχή Πλατάνων)
Σέσερα = Gunay (περιοχή Τραπεζούντας)
Σκόπια = Ardicliyayla (περιοχή Ματσούκας)
Σολδόη = Sevinc (περιοχή Ματσούκας)
Σοούκ-σου = Soguksu (σιμοχώρι Τραπεζούντας)
Σούγκα = Akyazi (περιοχή Τραπεζούντας)
Σουκουρού = Demirciler (περιοχή Γέμουρας)
Σπέλια = Ocakli (περιοχή Ματσούκας)
Στάμαν = Basar (περιοχή Άνω Ματσούκας)
Τζανετί = Cevisli (περιοχή Πλατάνων)
Τιμάσια = Bostanci (σιμοχώρι Τραπεζούντας)
Τιρζίκ = Aktoprak (σιμοχώρι Τραπεζούντας)
Τσαγκαρή = Yesilova (περιοχή Τραπεζούντας)
Τσαϊαρά = Akdamar (περιοχή Πλατάνων)
Τσιναλάντων = Cinali (περιοχή Γαλίανας)
Τσοσερά = Sayvan (περιοχή Τραπεζούντας)
Τσουκούρτσαϊρ = Cukurcayir (σιμοχώρι Τραπεζούντας)
Τσουπανού = Kuscu (περιοχή Γαλίανας)
Υψήλ = Ortaalan (περιοχή Πλατάνων)
Φαργανάντων = Guzelyayla (περιοχή Άνω Ματσούκας)
Φιζ = Demirci (περιοχή Πλατάνων)
Φισερά = Isiklar (περιοχή Πλατάνων)
Χαμουρί = Sukenari (περιοχή Ματσούκας)
Χαρίκλεια = Meydankaya (περιοχή Πλατάνων)
Χατσάβερα = Yesilyurt (περιοχή Ματσούκας)
Χάτσικα και Χάσκα = Duzkoy (περιοχή Πλατάνων)
Χοζαρή = Hizarli (περιοχή Ματσούκας)
Χολομάνα = Besirli (σιμοχώρι Τραπεζούντας)
Χορτοκόπ’ = Ortakoy (περιοχή Ματσούκας)
Χορτοκόπ’ Άνω = Yukarikoy (περιοχή Ματσούκας)
Χορτοκόπ’ Κάτω = Kozagac (περιοχή Ματσούκας)
Χοτς = Konaklar (περιοχή Τραπεζούντας)
Χοσ-Μέσαλος = Cimenli (περιοχή Τραπεζούντας)
Χοσ-Παραυλάκ ή Παλαβράκ = Pelitli (περιοχή Τραπεζούντας)
Χαψίκιοϊ = Hamsikoy (περιοχή Άνω Ματσούκας)
Χουρδιμερά = Dogancay (περιοχή Τραπεζούντας)
Ψωρή = Isiklar (περιοχή Τραπεζούντας)
Ελληνόφωνα χωριά Τόνιας
Μαγγανόπον = Meliksah
Σαϋράτς
Σκανταράντων (Αναπαίδεμαν) = Iskenderli
Koziuka
Turali
Yakcukur
Οστρεόν (Οστρόν) =
Λαζούδ
Μεσοπλάεδα (Τάγκλιτσα)
26 Αυγούστου, 2011 στο 12:56 |
Πως μπορω να επικοινωνισω με τον συντονιστη της σελιδας αυτης;
29 Αυγούστου, 2011 στο 18:09 |
Αγαπητέ Στέφανε, συνταξιδιώτη του αλησμόνητου οδοιπορικού το 1997 στην «πατρίδα», σου έστειλα mail για να επικοινωνήσεις μαζί μου.
6 Ιουνίου, 2013 στο 20:46 |
Ψάχνω για το χωριό Θεοχαράντων περιφέρειας Τραπεζούντας.Μήπως θα μπορούσατε να βοηθήσετε;
7 Ιουνίου, 2013 στο 09:37 |
Αυτή τη στιγμή τη μόνη βοήθεια που μπορώ να σου προσφέρω είναι ότι το χωριό ανήκει στην ευρύτερη περιοχή Λερίν, περίπου 25 χιλιόμετρα βόρεια της Αργυρούπολης.
1 Ιουλίου, 2013 στο 10:23 |
Το Τεμέντο που είναι παιδιά στην Επαρχία της Σαμψούντα??? Το έχει ακούσει κάποιος από εσάς???
6 Ιουλίου, 2013 στο 22:20 |
ΘΕΛΩ ΝΑ ΒΡΩ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ ΜΟΥ ΗΤΑΝ ΤΟ ΑΧΛΑΔΟΧΩΡΙ ΚΕΡΑΣΟΥΝΤΟΣ. ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΒΡΩ?
15 Ιουνίου, 2016 στο 22:54 |
Στην περιοχή της Κούσκαγιας Κερασούντας υπήρχε το χωριό Αρμούττιουζου (Armut duzu), που σημαίνει «αχλάδι στο ίσιωμα». Από την Κερασούντα απέχει σε ευθεία γραμμή 20 χλμ. ΝΑ και οδικά 39 χλμ. (μέσω Karabulduk).
27 Ιουνίου, 2016 στο 21:48
Υπήρχε και το χωριό Αρμούταλαν από όπου καταγόταν και ο παππούς μου, κοντά στα Κοτύλια (σημερινό Gudul, νότια της Κερασούντας) . Δεν γνωρίζω το σύγχρονο όνομα του χωριού, πιθανόν να είναι το Alancik.
28 Ιουνίου, 2016 στο 05:47
Το Αρμούταλαν και σήμερα ονομάζεται Armutalan. To δε Κοτύλια Godol.
5 Ιουλίου, 2016 στο 14:30
Μπορείτε να δώσετε συντεταγμένες ή θέση του χωριού Αρμούταλαν Κερασούντας; Στους χάρτες της google που έψαξα δεν φαίνεται να υπάρχει. Ευχαριστώ!
20 Δεκεμβρίου, 2016 στο 23:27
Το Αρμούταλαν (Armut alan) γειτνιάζει με το Κιουμπέτ (Kumbet) Κερασούντας
17 Ιουλίου, 2013 στο 14:18 |
ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΣΑΡΤΣΟΥΧΑΡΑΝ (ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ) ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ ΜΕ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΚΑΤΙ ΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ
28 Σεπτεμβρίου, 2013 στο 21:57 |
ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΣΤΕΦΑΝΕ ..ΚΑΙ ΕΓΩ ΨΑΧΝΩ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΑΥΤΟ ΕΧΩ ΑΡΚΕΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΑΠΟΥ ΠΟΥ ΓΕΝΗΘΗΚΕ ΕΚΕΙ ΤΟ 1908 …ΕΧΩ ΒΡΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΧΩΡΙΟ .. ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΕΙΑ ΣΕΒΑΣΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ 36 ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΤΟΥ ..Η ΕΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΗΤΑΝ Ο ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΚΑΘΑΡΟ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟ ΧΩΡΙΟ
2 Νοεμβρίου, 2015 στο 01:36
Και εγώ το ψάχνω το χωρίο, ήταν το χωριό της γιαγιάς μου! Αν έχει κανείς κι άλλες πληροφορείες…
14 Ιουνίου, 2016 στο 22:04 |
Το Τσιαρτσιουχαράν (Τσιαρούχ τσιουχαράν) είναι χωριό της Ορτού, περιοχή μεσουδιέ. Από το Τσιαρτσιουχαράν κατάγονται οι περισσότεροι πόντιοι κάτοικοι του Κρυονερίου Λαγκαδά, και οι περισσότεροι κάτοικοι του Πολυδενδρίου Ασκού.
22 Αυγούστου, 2016 στο 15:48
Το mail δεν είναι αναγνώσιμοΧ.Σ.
23 Ιουλίου, 2018 στο 17:44
Και εγω ειπε απο εκει και ειμαι απο το Κρυονερι ….Εγω που ρωτησα με ειπαν οτι ειναι κοντα στη Νεοκαισαρεια οχι κοντα στην Ορτου και η Ορτου ειναι παραλιακο μερος και η Νεοκεισαρια ειναι πολυ νοτια στο εσωτερικο του ποντου…Δεν ξερω που ειναι αν εισται σιγουρος υπαρχει καποια φωτογραφια καποιος χαρτης γιατι θελω να παω …
28 Ιουλίου, 2018 στο 14:36
Εντίρεκ
https://drive.google.com/open?id=1j5peRpsc4QXVr89yn8J0ChRYhUY&usp=sharing
Φουντουτσάχ-Findicak
https://drive.google.com/open?id=1dCcATXVZ3Ey1DO_iTfncc4Lz_Vs&usp=sharing
13 Αυγούστου, 2018 στο 16:33
Και εγω απο τα Κρυα νερα ειμαι και μου το ειπε ο Χουβαρντας οτι το χωριο ειναι κοντα στην νεοκαισαρεια…Εγραψα σε αλλη σελιδα που ειναι το Τσαρτσιχουραν και μου ειπαν που κοντα ειναι
27 Οκτωβρίου, 2018 στο 08:18 |
Καλησπέρα φίλε μ βρήκες τίποτα για αυτό το χωριό και εμένα είναι ο προ παππούς μου από εκει
28 Ιουλίου, 2013 στο 17:41 |
Καλησπέρα κ.Μαυρόπουλε. Γράφω ένα μυθιστόρημα για τον Πόντο και ως εκ τούτου μου έχει φανεί πολύ χρήσιμο το blog σας. Χρειάζομαι όμως επιπλέον λεπτομέρειες. Παράδειγμα ο γάμος και το στόλισμα της νύφης. Αν μπορούσαμε να επικοινωνήσουμε θα ήμουν ιδιαίτερα ευτυχής. Ευχαριστό εκ των προτέρων. Επίσης όποιος μπορεί να με βοηθήσει ας επικοινωνήσει μαζί μου παρακαλώ πολύ.
email: faethon490@hotmail.com
17 Σεπτεμβρίου, 2013 στο 14:30 |
ψάχνω να βρω το χωριό κουβράκ κιοϊ που άνηκε στη σαμψούντα του πόντου
μήπως μπορείτε να με πληροφορίσετε που ακριβώς είναι αν υπάρχει σήμερα και πως ονομάζεται τώρα?
2 Ιανουαρίου, 2014 στο 16:00 |
Καλησπέρα θα ήθελα να με βοηθήσετε να βρω το χωριό του παππού μου σε οτι σελίδα βρήκα εψαξα αλλά τίποτα το χωριό ειναι το γαραμουχ στην περιοχή ιλετικ της σαψουντας θέλω να μάθω αν υπάρχει και που ήταν ευχαριστω πολύ !!!!!!!
10 Σεπτεμβρίου, 2014 στο 00:05 |
για σας ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΑΥΤΟ Καρά – μούχ ινε στο Λαδικ επαρχία Αμάσειας (το χωριο του παππου μου, ηταν κοντα στo Καρά – μούχ)
.
6 Μαΐου, 2021 στο 22:43
Καλησπέρα,
Ψάχνω πληροφοριες σχετικά με τις περιοχές Γαβατσουχ και Ιλετικ, από εκεί κατάγονταν οι γονείς της γιαγιάς μου .
28 Μαΐου, 2023 στο 21:27
Και γω ψαχνω το γαραμουχ ή καρα μουχ αλλα δε το βρισκω στο χαρτη,αν μπορειτε να βοηθησετε,ευχαριστω.
16 Ιανουαρίου, 2014 στο 22:14 |
Να προσθέσουμε και το χωριό (περιοχή) Γαραπιλ Ελληνική —– Karapir neo
17 Ιανουαρίου, 2014 στο 06:39 |
Σε ποια περιοχή;
29 Μαΐου, 2015 στο 17:18
Έξι χιλιόμετρα ΒΔ του Akdagmadeni. Χωρίο της Γιαγιάς μου Παπαδάκη Δέσποινα (ποινή) από το Κ. Νευροκόπι Δράμας.
18 Μαΐου, 2020 στο 12:43 |
Λέγεται ότι κατάγεται από το Γαραπίρ ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος. Πήγαμε πέρυσι στο Γαραπίρ
19 Ιανουαρίου, 2014 στο 22:46 |
Το Τσιαρτσιουχαράν (Τσιαρούχ τσιουχαράν) είναι χωριό της Ορτού, περιοχή μεσουδιέ. Από το Τσιαρτσιουχαράν κατάγονται οι περισσότεροι πόντιοι κάτοικοι του Κρυονερίου Λαγκαδά, και οι περισσότεροι κάτοικοι του Πολυδενδρίου Ασκού.
27 Οκτωβρίου, 2018 στο 08:14 |
Καλησπέρα πως ονομάζεται το χωριό Τσιαρτσιουχαράν σήμερα στην Τουρκία εκεί ζούσε ο προ παππούς μου
20 Ιανουαρίου, 2014 στο 21:12 |
καλησπερα και απο εμενα , ψαχνω να βρω και εγω το χωριο του παππου μου , ηταν κοντα στα πλατανα της τραπεζουντας , λεγοταν στρουκι, δεν ειδα ομως καμια ονομασια στα χωρια που αναρτησατε με αυτο το ονομα, αν μπορειτε να με βοηθησετε ..
26 Ιανουαρίου, 2014 στο 21:29 |
Στρουκί. Σήμερα ονομάζεται Darica
26 Μαΐου, 2014 στο 12:43 |
Στρουκιά ή Στρουκί ….http://goo.gl/maps/o6NYl
26 Ιανουαρίου, 2014 στο 12:42 |
ντιτσα ειναι το χωριο της γιαγια μου δεν ξερω που ακριβως ειναι μηπως μπορειτε να με βοηθησεται;
27 Ιανουαρίου, 2014 στο 20:40 |
ευχαριστω πολυ !!!!!! εψαχνα πολυ καιρο να το βρω .να εισαι καλα
2 Φεβρουαρίου, 2014 στο 23:43 |
εψαχνα το χωριο γαζλα η γαζλαντων το χωριο του παππου μου στην κερασουντα αλλα και το χωριο γληκιαρι παλη στην κερασουντα
11 Μαρτίου, 2014 στο 23:41 |
Καλησπέρα κι από μένα. Ψάχνω τη σημερινή ονομασία του χωριού του παππού μου. Ονομαζόταν Μοσκοφάντων, βρισκόταν στην περιοχή της Σαμψούντας, με 110 περίπου Έλληνες, σχολείο και εκκλησία. Από έρευνα στη βιβλιογραφία το έχω εντοπίσει χονδρικά στην περιοχή του Ασαρτσούκ, ίσως να είναι το σημερινό χωριό Αριτσάκ. Δεν είμαι όμως βέβαιος. Ευχαριστώ προκαταβολικά για τη βοήθειά σας.
28 Μαρτίου, 2014 στο 02:17 |
Aγαπητέ μου Αβραάμ είμαι βαθειά συγκινημένος με το μήνυμά σου. Από το Μοσκοφάντων ήταν ο Παππούς μου και η γιαγιά μου. Επικοινώνησε μαζί μου σε παρακαλώ. Η καταγωγή μου είναι από την Δράμα. e-mail: geochatzigeo@gmail.com
28 Μαρτίου, 2014 στο 02:20 |
Το πατρικό όνομα της μητέρας μου ήταν Μοσκοφίδου. Όταν ο παππούς μου και η γιαγιά μου ήλθαν από τον Πόντο, διαλέξανε επώνυμο που να τους δένει με το χωριό τους και έτσι από το Μοσκοφάντων πήραν το επώνυμο Μοσκοφίδης.
4 Απριλίου, 2014 στο 20:22 |
Γιώργο, σ’ ευχαριστώ πολύ. Δυστυχώς μόλις τώρα είδα το μήνυμά σου. Σου έστειλα e-mail.
22 Απριλίου, 2014 στο 16:37 |
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!!!ΑΝ ΗΤΑΝ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΑΘΩ ΓΙΑ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΩΝ ΠΑΠΠΟΥΔΩΝ YEILENTSIK ΣΤΗΝ ΦΑΤΣΑ ΠΩΣ ΤΟ ΛΕΝΕ ΣΗΜΕΡΑ
15 Αυγούστου, 2015 στο 18:57 |
αυτο που ζητας λεγεται γιαιλατζικ-οπως λεγοταν και παλια
yaylacik
22 Απριλίου, 2014 στο 20:20 |
χριστος ανεστη…..ψαχνω το χωριο γοντσα/ντα περιοχη τονιας….πειτε μου οτι ξερετε….καποιο χαρτη…
28 Απριλίου, 2014 στο 14:21 |
Γεια σας θα ηθελα καποιες πληροφοριες για τα χωρια του ποντου φουντουτζακ τσιμενλη περιοχη αμασεια
2 Ιουνίου, 2015 στο 16:56 |
Ο προπαππος μου καταγόταν απο το χωριό φουντουτσάκ ή φουντουτζάκ στην περιοχή της σαμσουντας.Εκκλησιαστική περιφέρεια Αμασείας.Αν έχετε κάποιες πληροφορίες σας παρακαλώ να με βοηθήσετε.
27 Ιουλίου, 2018 στο 12:26 |
Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μου αν είναι δυνατόν m.d.kalonikou@gmail.com
18 Μαΐου, 2020 στο 12:50 |
Το περασμένο Καλοκαίρι επισκέφθηκε το χωριό Φουντουτσάχ ο Μιχάλης Καικουνίδης. Δημοσίευσε πολύ ωραίες φωτογραφίες. Θα βρείτε και στο terrapontus. Το Τσιμενλή γνωστό από τα τραγικά γεγονότα Γενοκτονίας που συνέβησαν εκεί. βρίσκονται στα ορεινά της Σαμψούντας (Αμισού), Οχι Αμασείας.
3 Ιουλίου, 2020 στο 14:51
Καλησπέρα ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες. Αν μπορείτε να με βοηθήσετε , θα μπορουσα να επικοινωνήσω κάπως με τον κύριο Καικουνιδη;
1 Μαΐου, 2014 στο 20:42 |
Γεια σας ψαχνω το χωριο του πατερα μου. Ειναι ο Αγιος Αντωνιος περιοχη Κοτυωρων . Ψαχνοντας στο ιντερνετ βρηκα οτι η τουρκικη ονομασια πιθανον ειναι Alacalar. Μηπως υπαρχει στο διαδικτυο κανενας χαρτης με ολα τα χωρια του Ποντου.
Σε Ευχαριστω πολυ.
18 Μαΐου, 2020 στο 12:54 |
Ο Αγιος Αντώνιος χωριό που έγινε διάσημο από το εξαιρετικό βιβλίο της Θέα Χάλο για την εξορία της μητέρας της Θυμίας Χάλο. Το επισκέφθηκα το περασμένο Καλοκαίρι, πανέμορφο μέσα στο πράσινο με πολύ καλά διατηρημένα μερικά ελληνικά σπίτια. Ο σημερινός πρόεδρος, ο Μουσταφά, πολύ πρόθυμος να μας εξυπηρετήσει
18 Μαΐου, 2020 στο 14:19
Καλησπέρα κύριε Φουντουκίδη. Από την υποβολή δήλωσης την 1η Ιουλίου 1928 του προπάππου μου Δημητριάδη Χαράλαμπου του Ιωάννου με αριθμό δήλωσης (154638) η πλήρη περιγραφή του τόπου καταγωγής είναι: (Λευτιάρ Χαψάμανα Έπεσα Νεοκαισάρειας Κοτυώρων). Μήπως έχετε πληροφορίες για το χωριό (Λευτιάρ,Liftiar) πως ονομάζετε σήμερα αν κατοικείτε, που ακριβώς είναι η τοποθεσία του. Ξέρω ότι είναι στην περιοχή Aybasti (Έπεσα) και ότι το χωριό Άγιος Αντώνιος βρίσκετε στην ίδια περιοχή όπως και τα χωρία Katran, Mbagdat, Elekin, Esenli, Karatzali, Domouzgiolou, Bugaralan, Tzimpoul, Hanout, Kayialti, Kayiali, Kayiantipi. Παρόλα αυτά δεν μπόρεσα να το εντοπίσω σε χάρτη.
27 Μαΐου, 2020 στο 11:28
Καλημέρα κ. Δημητριάδη. Το ελληνικό χωριό Λιφτιάρ της περιοχής Κοτυώρων (Επασα – Αιμπαστί σήμερα) βρίσκεται σε απόσταση 15 χλμ από ένα άλλο ελληνικό χωριό, το Καγιαλτι. Μέχρι τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο το χωριό περιελάμβανε 40 ελληνόφωνες χριστιανικές οικογένειες. Κατά τη διάρκεια του πολέμου πολλοί από τους κατοίκους έφυγαν αρχικά στην περιοχή Σουχούμι Γεωργίας και το 1923 έφτασαν στην Ελλάδα και εγκαταστάθηκαν στην περιοχή του Μονόλοφου της Ελλάδας καθώς και σε άλλα μέρη όπως το Πετρωτό Θεσσαλονίκης, Aγιο Αντώνιο και άλλα μέρη. Οπως σου είπα αγαπητέ Σωτήρη πήγα στο Καγιαλτι το περασμένο Καλοκαίρι. Από εκεί είναι κοντά. Ο Πρόεδρος του χωριού είναι φίλος, θα μας πάει. Οταν αποφασίσεις να με ειδοποιήσεις για να προετοιμαστούμε.
15 Μαΐου, 2014 στο 11:20 |
Χριστός Ανέστη! Αληθώς Ανέστη!
Υπάρχει άλλη ονομασία του χωριού Πράσαρη (η Πράσαρις), επαρχία Κερασούντας? Ήταν το χωριό του παππού μου. Εκεί υπήρχε η Μονή Παναγία Πρασάρεως, την έβλεπε από το σπίτι του.
15 Μαΐου, 2014 στο 21:41 |
Η Πράσαρη σήμερα ονομάζεται Hisarköy -Χισάρκιοϊ.
25 Νοεμβρίου, 2018 στο 16:53
Ευχαριστώ κι εγώ!Εψαχνα το χωριό του παππου μου ,την Πράσαρη κι εγω.Μου ειπαν οτι ηταν διπλα στο Ντέρελι ,οπου εκει πηγαιναν σχολείο.Οποτε τωρα ξερω πώς λεγεται σημερα.
5 Ιουλίου, 2017 στο 20:04 |
Αν θέλετε να δείτε την Μονή της Παναγίας στην Πράσαρη δέστε στο Youtube την εκπομπή Διασπορά – Πόντος
29 Μαΐου, 2014 στο 21:09 |
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΦΑΤΣΑΣ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ???ΟΠΩΣ ΓΕΛΙΝΤΣΙΚ ΜΕΡΗ ΚΑΓΙΑ ΚΙΟΙ ΚΙΟΛΚΙΟΙ ΑΛΕΚΕΡΙΣ ΟΣΜΑΝΚΙΟΙ ΓΟΥΖΟΥΛΟΤΙ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ !!!
15 Αυγούστου, 2015 στο 19:07 |
ΓΙΑΙΛΑΤΖΙΚ -yaylacik
ΜΕΡΙ -BEYCELI
KAYAKOY H ΓΑΚΙΟΙ Η καγιακιοι τα αλλα 3 χωρια ετσι λεγονται και
σημερα
18 Μαΐου, 2020 στο 12:57 |
Από το Γκιολκιοι Κοτυώρων περάσαμε το περασμένο Καλοκαίρι. Είναι το χωριό καταγωγής του Στέλιου Καζαντζίδη
7 Ιουλίου, 2014 στο 19:01 |
Χαίρετε καί θερμά συγχαρητήρια για το έργο σας. Το χωριό των προγόνων μου λεγόταν Πασλάχ και νομίζω ότι βρίσκεται στην περιοχή της Κερασούντας (τό λέω με επιφύλαξη). Ο προπάππος μου π. Λάζαρος Αμβροσιάδης είχε κτίσει στο χωριό την εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Από μικρός ήθελα να πάω για προσκύνημα και να βρω τουλάχιστον την εκκλησία του χωριού μας (δεν ξέρω εάν βρούμε και το κοιμητήριο για να κάνουμε μνημόσυνο). Θα σας είμαι ευγνώμων εάν θα μπορούσατε να βρείτε το σημερινό όνομα του χωριού και την τοποθεσία. Και πάλι συγχαρητήρια και καλή συνέχεια.
30 Αυγούστου, 2014 στο 12:41 |
Το χωριό Πασλάχ βρίσκεται στην επαρχία Κιρίκ Κερασούντας (Γουρούχ). Το σημερινό όνομα δεν το γνωρίζω.
Η πρόσβαση γίνεται απο τον Δημόσιο δρόμο Κερασούντας(Giresun) Νικόπολης(Sebin Karahisar). Ξεκινώντας από Κερασούντα φτάνει κανείς στην κωμόπολη Derelli η οποία βρίσκεται επί της Δημοσίας Οδού Κερασούντας-Γαράσαρης.
Μετά το Derelli υπάρχει πινακίδα που λέει προς Yavuz Kemal και Kulakkaya. Το Πασλάχ βρίσκεται σε αυτή την περιοχή όπου υπήρχαν επίσης και άλλα ελληνορθόδοξα χωριά συνολικά εννιά όπως το Γάαλαν(Kayaalan), το Γιατμούς, η Σίνλη ή Σιούνλi, το Παϊράμ Τανισμάν κ.α. Επειδή αυτά τα χωριά είναι πολύ κοντά στο Derelli μπορείτε να ρωτήσετε και κάποιον ντόπιο.
Κερασούντα Ντέρελλι περίπου 45 χλμ.
Ελληνορθόδοξες ανταλλάξιμες οικογένειες απο το Γουρούχ Κερασούντας έχουν εγκατασταθεί 1) στην Αλεξανδρούπολη, Νίψα και Μελία Έβρου, 2) στο Θρυλόριο Ροδόπης, Λευκόπετρα, Ν. Ζυγό, Διομήδεια και Ν. Αμισό Ξάνθης, 3) στο Κοκκινόχωμα Καβάλας, 4) στον Άγιο Αθανάσιο, Κεφαλάρι, Μεγαλόκαμπο, Οχυρό, Εξοχή, Λευκόγεια Δράμας, 5) περιοχή Σιδηροκάστρου Σερρών, 6) Αυγή, Κάτω Σχολάρι Θεσσαλονίκης, 7) Αλώνια, Σφενδάμη, Ελευθεροχώρι και Εξοχή Κατερίνης, 8) λίγες οικογένειες σε Θεοδόσια και Μουριές Κιλκίς, 9) στον Άγιο Νικόλαο και κάποια άλλα χωριά στο Αγρίνιο και 10) λίγες οικογένειες στην Νέα Κερασούντα Πρέβεζας.
Την περίοδο 1937-1939 ήρθαν στην Ελλάδα αρκετοί Γουρουχλήδες από το Σοχούμ της Απχαζίας οι οποίοι εγκατάσταθηκαν σε διάφορες περιοχές της Ελληνικής επικράτειας.
Επίσης το 1965 ήρθαν αρκετές οικογένειες Γουρουχλήδων από την Κεντρική Ασία (κυρίως Καζακστάν) στο Λεκανοπέδιο της Αττικής κυρίως στο Μενίδι, στην Καλλιθέα και στον Πειραιά.
Πολύτιμες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στα βιβλία: Η εκκλησιαστική επαρχία Νικοπόλεως του Πόντου (Καβάλα 1964) και Ακριτών Γενεά (Κομοτηνή 2006).
Πατέρας της προγιαγιάς μου Μαρίας ήταν ο Μιχάλης Αμβροσιάδης απο το Πασλάχ επαρχίας Γουρούχ Κερασούντας και είχε εγκατασταθεί στον Άγιο Αθανάσιο Δράμας.
3 Σεπτεμβρίου, 2014 στο 19:13
http://goo.gl/maps/lliVI
3 Σεπτεμβρίου, 2014 στο 20:41
Αγαπητέ Γιάννε,
Άμα ‘κι κομπών’ με η διαίσθησή μου πρέπει να είσαι ο συνταξιδιώτης μου Γιάννης Νικολαΐδης ασό Θρυλόριο, σο αλησμόνητο οδοιπορικό του 1997 με τον Γιώργο Ανδρεάδη.
Υ’είας και χαιρετίας.
Κώστας Μαυρόπουλος εξ Οχυρού Δράμας
16 Απριλίου, 2016 στο 22:37 |
Το Πασλάκ ή Πασλάχ εξακολουθεί να έχει το ίδιο όνομα. (σχετικές πληροφορίες στο βιβλίο «Ένας λαός, δύο πατρίδες)
18 Ιουλίου, 2014 στο 08:13 |
μήπως γνωρίζετε κάτι για το χωριό Μπέλλα Ουκρανίας νομός Κουμπάν.είναι πολύ σημαντικό για μένα /ευχαριστώ και συγχαρητήρια
28 Ιουλίου, 2014 στο 22:23 |
Κομερά = Yalincak (περιοχή Τραπεζούντας)
Αυτό είναι το χωριό μας , τώρα σχεδόν όλοι έχουμε ως έδρα την Τριάδα Σερρών .
8 Οκτωβρίου, 2014 στο 08:58 |
Κομερά-Yalıncak
http://goo.gl/maps/LMcP0
13 Αυγούστου, 2014 στο 22:07 |
καλησπερα!!! ψαχνω για το χωριο της προγιαγιας μου,που λεγοταν μαλλον χατ. δεν το βρισκω ομως…μπορειτε να βοηθησετε??? ευχαριστω εκ των προτερων
20 Αυγούστου, 2014 στο 13:12 |
geiasas k apo emena -se olon ton pontiako -ellinismo. namaste panta oli mas kala -dinatoi-k na mporesoume etzi epikinontas metaksimas -na ploutinoume tis gnosis mas -gia tis alismonites mas PATRIDES.. ego psaxno ta xoria-(XAMSIKOY-KEREZTEPE-i kireztepe-XOUZOURTU(i xouzourlu) PEKALAN-an gnorizi kapios kati i iparxoune kapioi xartes as me ploutini me tis gnosis tou .tha tou ime eugnomon.
3 Σεπτεμβρίου, 2014 στο 22:37 |
Χαμσίκιοϊ είναι στην Ματσούκα http://goo.gl/maps/DNbpS
Κιρέζτεπε στην Οινόη http://goo.gl/maps/bQyS9
Πέκαλαν στην Σαμψούντα (δεν το έχω βρεί)
21 Μαρτίου, 2015 στο 01:52
file mou GRIGORI se euxaristo gia tis plirofories , ine ewgeniko ek meros sou,, Alla kapou xanonte ta ixni ,,, giati i Giagiamou tou genous SAMLIDI , k patrikoPEXLIWANIDOU mou elege oti itane apo to KI(E)REZTEPE ;;;;k katewenane stin SAMSUNTA k sto CARSAMPA gia psonia ,, auta en meri ta exo sto peripou entopisi ,,, alla tou Papoumou tou SALTZIDI mperdewome arketa giati apo diafores martiris sinkenon k xorianon , itane apo to XIZIRLI- XOUZOULI-XISIRLI alla kontina itane xoria to PECALAN I ERBAA kapos etzi k auti anaferane panta tin SAMSUNTA ;;ego omos entopizo tin ERBAA stin ORTU;; k to xouzourli stin matsuka ,, opote ti ginete????
23 Σεπτεμβρίου, 2014 στο 08:37 |
Καλύτερη Τούρκικη ονομασία για την Κιθάραινα είναι Kisarna. Με της φημισμένες πηγές της, για τις οποίες έχω βρει αναφορές ακόμα και σε Βενετσιάνικα κείμενα!
23 Σεπτεμβρίου, 2014 στο 18:23 |
Η σημερινή ονομασία είναι Bengisu. Kisarna έλεγαν οι Τούρκοι την Κιθάραινα κατά παραφθορά της ελληνικής ονομασίας Κιθάραινα. Αυτά όταν ζούσαν εκεί οι πρόγονοί μας. Από την δεκαετία του 1960 η νέα ονομασία είναι Bengisu.
7 Οκτωβρίου, 2014 στο 21:12 |
Καλησπέρα. Ψάχνω το όνομα του χωριού του παππού μου στην Τραπεζούντα. Ο μπαμπάς μου το θυμάται σαν κιουπκοϊ-κουπκοι, κάπως έτσι. Ψάχνοντας στο ίντερνετ βρίσκω αναφορές Καβάλα (από την οποία κατάγομαι και διαμένω). Γνωρίζεται μήπως πως μπορώ να βρω πως λέγεται σήμερα αυτό το χωριό μπας και το βρω; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Μιχαηλίδης Αλέξανδρος
9 Νοεμβρίου, 2014 στο 13:06 |
Αλογοχωρι Ξάνθης ποιο ειναι σας παρακαλω
24 Απριλίου, 2017 στο 21:25 |
Αυτο το ψαχνω κ εγω αδερφε
12 Ιουνίου, 2020 στο 00:56 |
Το ξερω που έιναι το χωριό που ψάχνεις
9 Νοεμβρίου, 2014 στο 15:01 |
ψαχνω την τοποθεσια του χωριου διτσε που ειναι οι ποντιοι απο τα πετραλωνα χαλκιδικης
16 Νοεμβρίου, 2014 στο 12:22 |
Φετος το καλοκαιρι θα παω με τη γιαγια μου στον Ποντο και θελει να παμε και στο χωριο της. Το μονο που θυμαται όμως από αυτό ειναι οτι στα τουρκικα λέγετε «κοΪνουκ ή κοΪνακ» (καπως ετσι) , μηπως το γνωριζει καποιος απο εσας;; Ειναι καπου στη Νικομηδεια! Αν μπορειτε να βοηθησετε αυτο ειναι το email μου : deppydam@hotmail.gr Ευχαριστω εκ των προτερων!
16 Νοεμβρίου, 2014 στο 16:44 |
Αγαπητή κ. Δέσποινα,η Νικομήδεια είναι η Izmit http://goo.gl/maps/38wKd
και είναι Μ.Ασία,τώρα ή η γιαγιά σας ανήκει στους εσωτερικούς πόντιους μετανάστες,από τον πόντο στην Μ.Ασία ή κάνετε λάθος και είναι από την περιοχή Νικόπολης κι όχι Νικομήδειας. https://mapsengine.google.com/map/u/0/edit?hl=el&authuser=0&mid=z1yfJvbGoKTc.ksnLJYnro1oI
Κιογνιούκ-Gonynuk
ή το
ΚΕΜΙΝ ΚΟΝΑΚ ???
17 Νοεμβρίου, 2014 στο 10:21 |
Ψάχνω και εγώ το χωριό του προπάππου στην Τραπεζούντα. Το χωριό λέγεται Κατσέα. Γνωρίζετε μήπως κάτι ;
27 Δεκεμβρίου, 2014 στο 18:38 |
Μήπως,Καρτσέα?
27 Δεκεμβρίου, 2014 στο 18:49
Περιοχή Πλατάνων Akçaabat
Καρτσέα (70 οικ, 1 εκκ, 1 σχολ)
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ-TRABZON http://goo.gl/maps/QInt5
Πρέπει να είναι κάπου εδώ το χωρίο Καρτσέα
25 Μαρτίου, 2015 στο 13:59
Ευχαριστώ πολύ κύριε Γρηγόρη !!
25 Μαρτίου, 2015 στο 14:30
Το άλλο χωριό που έψαχνα και είναι του άλλου προπάππου μου είναι το Τσαούλ της Κερασούντας. Το έχω ήδη βρει στον αντίστοιχο χάρτη σας. Μπορείτε να με επαληθεύσετε αν είναι όντως αυτό το χωριό ?
5 Απριλίου, 2015 στο 15:00
Δεν μπορώ να επιβεβαιώσω ακριβή θέση, γι αυτό και το ερωτηματικό
5 Ιουλίου, 2017 στο 20:19 |
Τα χωριά Τσαούλ, Διβάν και Γιαγμουρτσού Μαντέν βρίσκονται στην πλαγιά του Διβάν Ντερέ, στον δρόμο Κερασούντας-Τερελί περί τα 25 χλμ. δεξιά.
28 Ιουλίου, 2018 στο 14:53
Δηλαδή θεωρούμε ότι είναι σωστή η επισήμανση που έχω κάνει στους google maps;
έχετε κάποια πηγή ή από αυτούς τους χάρτες κοιτάτε;
26 Δεκεμβρίου, 2014 στο 23:34 |
το χωριο του παπου μου ηταν το τερε-κιοι στο γουρουχ-κερασουντα.αφησε εκει τον πατερα του φοτογλου γιωρικασ.υπαρχει ι με τι ονομα μπορω να το βρω τωρα.θελουμε φετοσ να παμε στα μερη των προγονων μασ.
14 Ιουνίου, 2016 στο 22:24 |
Τα χωριά του Γουρούχ είναι: Πασλάχ, Κιουρτίν, Σιούλι (Σιουλιού), Γάλαν, Τιατμούς, Σπαχού, Κουλάκκαγια, Παϊράμτάρισμα, Ενεάτ και Κιόπλι.
Υπήρχει χωριό Τεπέ-κιοϊ στην περιοχή της Πουλαντζάκης Κερασούντας.
9 Οκτωβρίου, 2017 στο 09:27
Επορείς να αραεύς και τα ρίζας ιμ’;
6 Ιανουαρίου, 2015 στο 23:32 |
ΚΟΥΜΛΟΥ ή ΓΟΥΜΛΟΥ ήταν ένα μέρος στην περιοχή της Φατσας όπου ο προπαππούς μου πήγαινε διακοπές την οικογένειά του. Ηταν περιοχή για παραθερισμό ίσως παρχάρια! Θα ήμουν ευτυχής εαν με ενημερωνε κάποιος που γνωρίζει!
18 Ιανουαρίου, 2015 στο 15:40 |
Ψάχνω το χωριό ( ενορία ίσως ) Μακρία στην περιοχή Αργυρούπολης ( πιθανότατα στην περιοχή Λερίου ) . Κατά τον Κανδηλάπτη Γεώργιο
« Μακρία(τά) : Χωρίον ομογενές , με 40 ομ.οικογενείας εν τω π.Λερίου και ναόν Αγ. Γρηγορίου Νεοκαισαρείας »
Μπορεί κάποιος να με βοηθήσει να εντοπίσω την θέση του
( σημερινή ονομασία ίσως ) ??
5 Φεβρουαρίου, 2015 στο 19:04 |
το χωριό Μακρία,το τοποθετούμε στην περιοχή των χωρίων του Λερίου και λέγεται σήμερα,Yeniyol (Makri Hazar),αυτή είναι η ενημέρωση που έχουμε από τούρκους της περιοχής,ότι το Γενιγιόλ,λεγόταν makri-hasar και πιθανολογούμε ότι είναι το Μακρία,με πάσα επιφύλαξη.Απλά είναι ένα στοιχείο,που μοιράζομαι μαζί σας στην προσπάθεια να φτάσουμε σε ταυτοποίηση.
19 Ιανουαρίου, 2015 στο 22:03 |
ψαχνω ατομα που εχουν καταγωγη απ το χωριο κουσπιδη μαστουκασ απο οπου εχω ριζεσ και εγω. σημερα λεγεται cosandere…
26 Δεκεμβρίου, 2015 στο 18:25 |
και η δικη μου καταγωγη ειναι απο το χωριο κουσπιδη.ψαχνω πληροφοριες μηπως μπορεις να με βοηθησεις.χαρηκα πολυ
τ
τ
27 Δεκεμβρίου, 2015 στο 15:53 |
ΟΙ ριζες μου ειναι απο το χωριο αυτο.μενω σε ενα χωριο της πτολεμαιδας.εχω μπροστα μου το χαρτι που γραφει ακριβως τη καταγωγη των προγονων μου.Κοινοτητα κουσπιδη της επαρχιας Ροδοπολεως,Εδρα Δρανοβας.Χαρηκα πολυ και εγω θελω να μαθω για το χωριο κουσπιδη.Ευχαριστω
27 Δεκεμβρίου, 2015 στο 22:35
Το χωριό Κουσπιδή ανήκει στην περιοχή της Ματσούκας του Νομού Τραπεζούντας, και βρίσκεται στο μέσον της διαδρομής από Ματσούκα προς Παναγία Σουμελά. Η σημερινή ονομασία είναι Cosandere και προφέρεται Τζοσάντερε.
13 Μαρτίου, 2021 στο 10:28 |
Μπορείς να βρεις άτομα από το Κουσπιδη στην Οινόη Καστοριάς.
Ένας που ξέρω λέγεται Ανδρέας Συλιβρος.
1 Φεβρουαρίου, 2015 στο 22:24 |
Καλησπερα και απο μενα.
Η καταγωγη μας ειναι απο το χωριο Ινταλα η Γιουν Αλαν
κοντα στο Τσαμπασιν των Κοτυωρων (Ορντου).
Αν καποιος εχει πληροφοριες για το χωριο μας θα το
εκτιμουσα πολυ αν τις μοιραζοταν μαζι μου.
Ευχαριστω
Γιαννης Κατσεας
9 Φεβρουαρίου, 2015 στο 17:48 |
Καλησπέρα. Οι παππουδες μου καταγοντουσαν απο το χωριο
Άγιος Αντώνιος Κοτυωρων,εδώ Άγιος Αντώνιος Θεσσαλονίκης, μπορείτε να με βοηθησετε να βρω το χωριό στον Πόντο?Ευχαριστώ.
18 Μαΐου, 2020 στο 13:03 |
Επισκεφθήκαμε τον Αγιο Αντώνιο, χωριό της Θυμίας Χάλο, πρωταγωνίστριας του γνωστού βιβλίου το περασμένο Καλοκαίρι. Πανέμορφο χωριό και καλή φιλοξενία από τον σημερινό πρόεδρο. Βρίσκεται μετά το Αϊμπαστί Κοτυώρων
9 Φεβρουαρίου, 2015 στο 21:27 |
Στις αρχές του 20ου αιώνα η Μητρόπολη Νεοκαισαρείας περιλάμβανε του κατωτέρω οικισμούς:
Άγιος Αντώνιος (Alacalar)
http://users.sch.gr/markmarkou/katalog/ecp/neokaisareia.htm
9 Φεβρουαρίου, 2015 στο 21:34 |
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=z1yfJvbGoKTc.kwodFsoNmLNA&ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&dg=feature
9 Φεβρουαρίου, 2015 στο 21:35 |
ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ?
Άγιος Αντώνιος-Alacalar
16 Φεβρουαρίου, 2015 στο 17:29 |
πως λεγεται το χωριο Ίμερα του ποντου στα τουρκικα?
ευχαριστω
16 Φεβρουαρίου, 2015 στο 19:53 |
Η σημερινή ονομασία είναι Olucak (Όλουτζακ)
19 Απριλίου, 2018 στο 00:29
Μπορείτε να μου πείτε αν έχει κάποια σχέση η Ιμερα με το Ημέρα της Τσαλκα; Ευχαριςτω πολυ
24 Απριλίου, 2018 στο 14:48
Πάντα πίστευα ότι έχει, όπως και η Σάντα της Τσάλκας με την Σάντα της Τραπεζούντας
22 Μαΐου, 2020 στο 18:58 |
Olucak
16 Μαρτίου, 2015 στο 15:59 |
Κώστα καλησπέρα, στείλε μου ένα email να επικοινωνήσουμε. Θέλω να κάνω ένα μεγάλο φωτογραφικό οδοιπορικό για τους πόντιους στην Τουρκία/Ρωσία και άλλου και πιστεύω ότι η συμβολή σου θα ήταν πολύ χρήσιμη
20 Μαρτίου, 2015 στο 17:18 |
Υιλδιζ
20 Μαρτίου, 2015 στο 17:34 |
Eρευνω την Ελληνο-Ποντιακη καταγωγη των προπατερων μου. Διαμενω Νεα Υορκη.
Ο παππους μου Γεωργιος Κουσπιδης ισως και η γιαγια μου ειχαν καταγωγη απο τα Αδισα η Αδυσσα η εστω και Αδησσα του Ποντου, περιοχη Αργυρουπολεως (εκει που υπηρχαν πολλα ορυχεια).
Η καλυτερη ετυμολογια τουονοματος που εξηγω ειναι «το χωριο που δεν δυει ο ηλιος», απο το α το στερητικο και δισα-δυσις.
Στα Τουρκικα ονομαζεται Yildiz (προφερεται Γιλντιζ). Ευρισκεται περιπου 150 χμ. αποσταση νοτια-με νοτιοδυτικα της Τραπεζουντας, και μαλιστα υπαρχει και στον χαρτη Google maps
Της γιαγιας μου το πατρονυμο ειναι Ανδρεαδη
Υπαρχουν αλλοι με ιδια καταγωγη? παρακαλω επικοινωνηστε!
Επισης εαν καποιος γνωριζει την ετυμολογια του επωνυμου Κουσπιδης? ειναι απο το Λατινικο Cuspid, o αιχμηρος?αραγε ο κορυφαιος?καποιος ενας Θρακιωτης φιλος μου ανεφερε την λεξη «κουσπα» εαν εχει σχεση?
Ευχαριστω
Πόντο μ’ αγαπώ σε
2 Μαΐου, 2015 στο 19:13 |
Αγαπητέ Γιώργο, Κουσπιδή, είναι χωριό της Ματσούκας (Cosandere), ίσως να έχει σχέση, ίσως στην Άδισσα να πήγαν από το Κουσπιδή, οι πρόγονοι
10 Δεκεμβρίου, 2018 στο 12:24 |
Είναι πιθανό η Άδυσσα, να έχει το ίδιο θέμα με το ανθρωπωνύμιο του ομηρικού ήρωα Οδυσσέα. Στην Τ 407, ο ποιητής Όμηρος «ετυμολογεί» το «Οδυσσεύς», λέγοντας ότι το έδωσε ο παππούς του ήρωα, ο Αυτόλυκος, με την έννοια: «αυτός που θα μισηθεί από πολλούς ανθρώπους» συνδέοντάς το με το ρήμα «οδύσσομαι» (οργίζομαι, μισώ). Με το στερητικό Α, η Άδυσσα σημαίνει τον τόπο που δεν θα μισηθεί, κατά συνέπεια που θα αρέσει…
18 Μαΐου, 2020 στο 13:08 |
Επισκεφθήκαμε την Αδισα το περασμένο Καλοκαίρι. Είναι μετά την Αρδασα (Τορούλ) Αργυρούπολης. Μαζί μας η κα Παπαιωάννου της οποίας βρήκαμε το σπίτι του παππού της. Οι ντόπιοι πρόθυμοι να μας εξυπηρετήσουν
20 Μαρτίου, 2015 στο 17:39 |
Το χωριο Αδισα ηταν ενα απο τα χωρια της περιοχης Αρδασσας, η οποια ειχε και ομονυμο χωριο. Η δικη μου καταγωγη ειναι απο Αδισα, με πατρονυμα Κουσπιδης και Ανδρεαδης. Οι προγονοι μου, μεσω Οδησσου, την δεκαετια του τριαντα επαναπατριστηκαν στον Πειραια-Νικαια
Επικοινωνηστε εαν εχετε κοινα στοιχεια καταγωγης
Γιωργος Κουσπιδης
28 Μαρτίου, 2015 στο 20:26 |
καλησπέρα ,
Θα ήθελα να μου πείτε αν το γνωρίζετε το χωριό Γίγας απο τα χωριά του Όφεως πως ονομάζετε σήμερα .
Γνωρίζω ότι η καταγωγή των γονέων μου ήταν απο την περιοχή του Όφη και απο όσο έψαξα μάλλον ήταν απο αυτό το χωριό ,κυρίως λόγω του επιθέτου Αβραμιδης με το παρατσούκλι Ίνγκιλις , το οποίο και δεν γνωρίζω τι σημαίνει .
Σας ευχαριστώ
30 Μαρτίου, 2015 στο 19:41 |
Στον ταξιδιωτικό οδηγό «Ανατολικός Πόντος» του Σάββα Καλεντερίδη,αναφέρεται χωριο Γίγα και όχι Γίγας στην επαρχία του Όφεως. Σημερινή ονομασία (Yirca, Γίρτζα).
31 Μαρτίου, 2015 στο 07:12
Ευχαριστώ πολύ !
Στάλθηκε από το iPhone μου
30 Μαρ 2015, 9:44 μ.μ., ο/η Πόντος έν’, άστρον φωτεινόν έγραψε:
>
>
18 Μαΐου, 2020 στο 13:14 |
Μετά το διωγμό των χριστιανών κατάτον 17ο αιώνα, κάποια πατριαρχική οικογένεια από τους Αβραμιδαίους εγκαταστάθηκε σε κάποια περιοχή της Αργυρουπόλεως και από το όνομά της πήρε το χωριό Αβραμάντων.αλλά κι εδώ δεν έμελε να μείνουν ανενόχλητοι. Καινούργιοι διωγμοί τους αναγκάζουν να φύγουν από την περιοχή της Αργυρουπόλεως και να έρθουν στην επαρχία του Όφι δυο από τουςΑβραμιδαίους, οι αδερφοί Γίγας και Παρασκευάς. Από το όνομα του Γίγα ονομάστηκε το νέο χωριό στον Όφι Γίγα.Ο άλλος, ο Παρασκευάς, έγινε χατζής. Απέκτησε πολλά παιδιά. Από τους απόγονους του Παρασκευά κατάγονται οι σημερινοί Αβραμιδαίοι, Μαυρόπουλοι, Γιανταμιδαίοι,Αντωνιάδη, Χαριτόπουλοι, Βασιλειάδη, Παρασκευόπουλοι κ.α.
18 Μαΐου, 2020 στο 13:17 |
Μετά το διωγμό των χριστιανών κατάτον 17ο αιώνα, κάποια πατριαρχική οικογένεια από τους Αβραμιδαίους εγκαταστάθηκε σε κάποια περιοχή της Αργυρουπόλεως και από το όνομά της πήρε τοχωριό Αβραμάντων.αλλά κι εδώ δεν έμελε να μείνουν ανενόχλητοι. Καινούργιοι διωγμοί τους αναγκάζουν να φύγουν από την περιοχή της Αργυρουπόλεως και να έρθουν στην επαρχία του Όφι δυο από τουςΑβραμιδαίους, οι αδερφοί Γίγας και Παρασκευάς. Από το όνομα του Γίγα ονομάστηκε το νέο χωριό στον Όφι Γίγα.Ο άλλος, ο Παρασκευάς, έγινε χατζής. Απέκτησε πολλά παιδιά. Από τους απόγονους του Παρασκευά κατάγονται οι σημερινοί Αβραμιδαίοι, Μαυρόπουλοι, Γιανταμιδαίοι,Αντωνιάδη, Χαριτόπουλοι, Βασιλειάδη, Παρασκευόπουλοι κ.α.
29 Απριλίου, 2015 στο 13:35 |
Καλησπέρα ψάχνω ενα χωριό με την ονομαςια κιοβτεπε H κάπως ετσι μήπως γνωρίζει κανείς περετερο
29 Απριλίου, 2015 στο 15:27 |
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=z1yfJvbGoKTc.ksnLJYnro1oI
18 Μαΐου, 2020 στο 13:19 |
Βρίσκεται στην περιοχή του Απες κοντά στην Ζάρα. Περάσαμε από κοντά πέρυσι καθ’ οδόν για την Ζάρα την πρωτεύουσα της επαρχίας Απές
18 Ιουνίου, 2020 στο 12:33 |
απο το χωριο κιοβ τεπε οι περισοτεροι πηγαν στο κλειτος κοζανης,ειναι στην πειοχη του Απες μητρωπολη κολωνιας και νικοπολεος
6 Μαρτίου, 2022 στο 16:15
Από την περιοχή της Κολωνίας ήταν και οι παππούδες μου. Συγκεκριμένα από μια περιοχή που λεγόταν Κουρουκιον νομίζω αλλά αδυνατω να βρω κάποια πληροφορία για αυτό ή έστω που περίπου βρισκόταν. Έχετε κάποια πληροφορία για αυτό ;
13 Απριλίου, 2022 στο 20:52
Τα χωριά του Κιρίκ ή Γουρούχ ανήκαν εκκλησιαστικά στην μητρόπολη Κολωνείας (Γαράσαρης).
Βρίσκονταν στην οροσειρά του Παριάρδη στον δρόμο Κερασούντας – Νικόπολης και οι κάτοκοι ποροερχονταν από την Αργυρούπολη.
Κατά την περίοδο 1916 – 1923 υπέστησαν τα πάνδεινα από τους τσέτες του Τοπάλ Οσμάν.
τα χωριά του Κιρικ: Πασλάχ, Κιούρτιν, Ενεέτ, Γάαλαν, Σιούνλιου, Κουλακκαγιά, Σπαχού, Γιάτμου, Κιόπλη, Παΐράμ-Τανουσμάν
18 Μαΐου, 2015 στο 20:16 |
θα ηθελα να μαθω που ειναι το χωριο παπούτσ ή καπως έτσι στην περιοχη χαιρίενας μαλλον
18 Μαΐου, 2015 στο 20:36 |
Σωστά το λες, Παπούτσ’ λεγόταν και σήμερα λέγεται Babus. Βρίσκεται σε απόσταση 11 χιλιομέτρων από την Χερίανα και 112 από την Αργυρούπολη.
2 Ιουνίου, 2015 στο 17:20 |
Καλησπέρα θα ήθελα αν μπορείτε να με βοηθήσετε. Το χωριό της προγιαγιάς μου είναι το Αντρέκ ή Αντερέκ ή Εντερέκ της περιοχής Νεοκαισαρειας (Νίκσαρ ). Θα ήθελα να μάθω οποιαδήποτε πληροφορία υπάρχει. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
3 Ιουνίου, 2015 στο 22:09 |
Δεν μπορω να βρω το χωριο Σαχρτα η τσαχρατα Σαμψουντος μπορειτε να βοηθησετε????
5 Ιουνίου, 2015 στο 15:23 |
Καλησπέρα ψάχνω το χωριό η πόλη με το όνομα Δαγίστα που ανήκει;και αν έχει αλλάξει όνομα στα τούρκικα,Ευχαριστώ!
12 Ιουνίου, 2015 στο 16:52 |
Το χωριό των παππούδων μου ήταν το ΠΙΣΙΡ στην περιοχή ΡΑΦΑΓΙΑ, μπορείτε να μου πείτε μήπως ποιο χωριό ειναι σημερα;; Σας ευχαριστω προκαταβολικα
12 Ιουνίου, 2015 στο 19:57 |
Οι πληροφορίες που αντλώ από τον ταξιδιωτικό οδηγό του Σάββα Καλεντερίδη «Ανατολικός Πόντος», μου λένε ότι υπήρχε χωριό Πισιούρ 5 χλμ ανατολικά της Ρεφάγιας.
Υπάρχουν σήμερα δύο χωριά σε αυτήν την απόσταση από την Ρεφάγια και ονομάζονται: Olgunlar το ένα και Ulucak το άλλο. Πρέπει ένα από τα δυο να είναι το Πισιούρ.
17 Ιουνίου, 2015 στο 13:42
Καλησπέρα σας.Στους χάρτες μου στον google,έχω με ερωτηματικό Πισίρ-Biçer
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=z1yfJvbGoKTc.ksnLJYnro1oI&usp=sharing
18 Μαΐου, 2020 στο 13:23 |
Από το Πισίρ κατάγεται ο γιατρός Μανώλης Θεοδωρίδης και το επισκέφθηκε. Εγώ έφθασα μέχρι το Αλατζά Χαν της Ρεφαγιάς πολύ κοντά στο Πισίρ. Βρίσεται νότια της Νικόπολης.
23 Ιουλίου, 2015 στο 14:55 |
Ψαχνω για το χωριο της γιαγιας μου το ονομα του ειναι Καμαν Κοβτζε και ειναι στην περιοχη Αμασειας.εκει ζουσε κατα πασα πιθανοτητα παντρεμενη ,θα με βοηθουσατε πολυ αν μου λεγατε κατι σχετικο για να το βρω. σας ευχαριστω πολυ.
31 Ιουλίου, 2015 στο 15:56 |
Ψάχνω το χωριο της γιαγιας μου που ηταν στην χεροιανα του ποντου και ονομαζοταν Δειρανιτιο αν γνωρίζει καποιος κατι σχετικο τον παρακαλω πολυ ας μου απαντήσει !
8 Ιουλίου, 2019 στο 22:56 |
Γράψτε μου το email σας
9 Ιουλίου, 2019 στο 05:42
mavrokos@hotmail.com
10 Σεπτεμβρίου, 2015 στο 19:12 |
Psahnw na vrw tis rizes mou to mono pou kserw oti oi dikoi mas einai apo kapoia perioxi tis argiroupolis k to epitheto twn propro papoudwn m itan piperidi parakalw opoios mporei na voithisei an exei kapoion gnwsto me to epitheto ayto k apo tin perioxi tis argiroupolis na mou grapsei efxaristw polu
29 Οκτωβρίου, 2015 στο 11:31 |
Καλησπέρα και από μένα. Εγώ ψάχνω για το χωριό του παππού μου την Μπάφρα ή Πάφρα, ξέρω για την Νέα Μπάφρα Σερρών αλλά δεν ξέρω την Μπάφρα του Πόντο. Ο πατέρας μου μου είπε ότι την πλημμύρισαν και δεν υπάρχει πια….μήπως μπορώ να έχω τα φώτα σας; Θέλω πολύ να βρω τον δρόμο που χαράχτηκε πριν από τόσα χρόνια από τους προγόνους μου και να μάθω ίσως για συγγενεις που έχουν «χαθεί» και την ιστορία μας! Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
29 Οκτωβρίου, 2015 στο 19:12 |
Η Πάφρα για μας τους Πόντιους (Bafra-Μπάφρα για τους Τούρκους) σήμερα είναι μια πόλη 70.000 περίπου κατοίκων.
2 Νοεμβρίου, 2015 στο 23:17 |
Μπορώ να σας βοηθήσει Χαιρετίζω Ελένη bafralıy που χωριού ψάχνετε
Απευθύνω facebook μου
Ι caner_kolayli@hotmail.co~~V
caner_kolayli@hotmail.com
2 Νοεμβρίου, 2015 στο 23:21 |
Μπορώ να σας βοηθήσει Χαιρετίζω Ελένη bafralıy που χωριού ψάχνετε
Απευθύνω facebook μου
caner_kolayli@hotmail.com
2 Νοεμβρίου, 2015 στο 23:12 |
Μπορώ να σας βοηθήσει Χαιρετίζω Ελένη bafralıy που χωριού ψάχνετε
Απευθύνω facebook μου
Ι caner_kolayli@hotmail.co~~V
caner kılıç
hotmail adresim
caner_kolayli@hotmail.com
2 Νοεμβρίου, 2015 στο 23:23 |
μαντρόσκυλο χαιρετισμό και τα χωριά που αναζητούν πληροφορίες σχετικά με τους φίλους να μου ρίξει ένα μήνυμα
14 Νοεμβρίου, 2015 στο 12:08 |
Καλησπέρα.Ψάχνω το χωριό του παππού μου με την ονομασία καγνικιοϊ βρίσκεται από όσο γνωρίζω στη Φάτσα αν ξέρει κανείς κάτι θα χαιρόμουν.
14 Νοεμβρίου, 2015 στο 12:21 |
Καλησπέρα σας θα ήθελα να αναζητήσω το χωριό καγνικιοϊ επαρχία Φάτσας μητρόπολη Νεοκαισαρείας αλλά δεν υπάρχει πουθενά τέτοιο όνομα μήπως ξέρει κανείς κάτι σχετικό για το χωριό των προγόνων μου
29 Νοεμβρίου, 2015 στο 22:39 |
Καλησπέρα σας, ψάχνω τα χωρια : χατζητετε η χατζηντεντε και τζεβιζ τιπι όπως και μπολιαν (κάπως έτσι). Είναι τα χωριά καταγωγής του παππού και της γιαγιάς μου από την πλευρά της μητέρας μου.Πριν πεθάνουν, μου ειπαν ότι βρισκόταν στην περιοχη της Σαμψούντας-Γαβζας. Σας παρακαλώ να με βοηθήσετε διότι είναι σημαντικο για μένα διότι δεν υπάρχουν άλλες πηγες για να βρω ρίζες.
7 Δεκεμβρίου, 2015 στο 19:37 |
Mr.Mavrokos There are some mistakes about the information you gave . Let me correct them.
Μαγγανόπον : Kalemli ( There is no one here who speaks Romaika )
Σκανταράντων and Αναπαίδεμαν aren’t the same villages.Σκανταράντων called İskenderli in Turkish and They all know and speak Romaika. Αναπαίδεμαν ( probably Άνω Ποταμών ) because this place is placed where fol river’s birthplace.There is not one soul here to speak pontian Greek.
Koziuka is spelled incorrectly.It is Kozluca and It is a village next to Iskenderli.There is no one here to speak Romaika , too.
Οστρεόν (Οστρόν) is a very small area in Tonya.It is not a village.There is no Turkish name for it and Nobody knows what Üstron/Üsron means.
Turalı is a part of İskenderli village so they know Romaika.
Σαϋράτς(sayraç ) is a village near İskenderli and yes , They know pontian greek.
Yakcukur is a village and They speak Romaika.
Μεσοπλάεδα ( Dağlıca in Turkish ) is a village but not in Tonya.There is not one soul who knows and speaks Romaika .I know this for sure because I am from Μεσοπλάεδα.
13 Ιανουαρίου, 2016 στο 22:22 |
Καταγωμαι απο την Μεσαρεα της Τραπεζουντας!!!αν καποιος εχει παει ας γραψει κατι για το χωριο μου!!!!ειναι μικρο ,ειναι μεγαλο,,ειναι ορεινο! το επιθετο μου ειναι Μαβιδης
14 Ιανουαρίου, 2016 στο 19:47 |
Η Μεσαρέα ή τα Μεσαρέας όπως την έλεγαν στον Πόντο (έτσι την άκουγα από τον πατέρα μου), συμπεριλαμβάνεται στα σιμοχώρια Τραπεζούντας. Βρίσκεται σε ημιορεινή περιοχή όπως όλα σχεδόν τα σιμοχώρια και είναι σε απόσταση περίπου 8 χιλιομέτρων νότια της Τραπεζούντας.
Η σημερινή ονομασία είναι Kutlugun (Κουτλούγκιουν)
18 Μαΐου, 2020 στο 13:32 |
Από την Μεσαρέα Τραπεζούντος, σύμφωνα με κάποιες πηγές, έγινε μετοίκηση στην Κρήτη χριστιανικού πληθυσμού, στην σημερινή περιοχή Μεσαριά Κρήτης
14 Ιανουαρίου, 2016 στο 21:52 |
Σας ευχαριστω πολυ για την ενημερωση που με δωσατε !!!!επισης μια επιθυμια που εχω ειναι να βρω και καποιους απο το ιδιο χωριο που εχουν παει
27 Ιανουαρίου, 2016 στο 12:43 |
Καλησπέρα σας…ψαχνω το χωριο του παππου μου με την ονομασια Ερζιριμ και δεν μπορω να βρω καμια πληροφορια…γνωρίζει κάποιος κατι για αυτο το χωριο?
3 Φεβρουαρίου, 2016 στο 13:30 |
Καλησπερα ψαχνω το χωριο Αυλιανα, Ματσουκας του Ποντου προκειμενου να συλλεξω στοιχεια. Ευχαριστω
11 Φεβρουαρίου, 2016 στο 00:16 |
Αυλίαννα είναι στην περιφερεια αρδασσας βρείτε πιο πάνω λινκ από χάρτες
21 Μαρτίου, 2016 στο 20:58 |
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ Ψαχνω την ακριβη τοποθεσια που βρισκεται το ΤΙΒΑΝ ΚΕΡΑΣΟΥΝΤΑΣ γιατι σκοπευω να το επισκεφθω,αλλα δεν το βρισκω σε χαρτη.Θα ηθελα αν γνωριζεται να μαθω την σημερινη ονομασια του.Ευχαριστω
21 Μαρτίου, 2016 στο 22:39 |
Διβάν ονομαζόταν και σήμερα ονομάζεται Yağmurca. Αν επικολλήσεις στη γραμμή αναζήτησης του google erth αυτά τα στοιχεία (Yağmurca Köyü, Giresun Merkez,Türkiye) θα σε οδηγήσει στην ακριβή τοποθεσία.
3 Ιουνίου, 2016 στο 16:04
Υπήρχαν τρία ελληνικά χωριά, το Γιαγμουρτσού μαντέν, το Ταούλ και το Διβάν που ήταν δίπλα-δίπλα και σε απόσταση 12 χιλμ. περίπου ΝΝΔ από την Κερασούντα.
3 Ιουνίου, 2016 στο 16:16
Διόρθωση: 10-12 χλμ. ΝΝΑ από την Κερασούντα.
13 Φεβρουαρίου, 2022 στο 00:09 |
Καλησπέρα ενδιαφέρομαι και εγώ για το συγκεκριμένο χωριό (τιβαν) το έχετε επισκεφθεί?? Είχα πληροφορίες από φιλο ότι δεν υπάρχει σήμερα άλλο το χωριό έχουν μένει μόνο χαλάσματα και θέλω να μάθω αν ισχύει κάτι τέτοιο. Οποια πληροφορία θα ήταν χρήσιμη..ευχαριστώ πολύ..
12 Απριλίου, 2016 στο 08:16 |
Καλημερα θα ηθελα να ρωτησω υπηρχε περιοχη η χωριο με ονομασια σαμσαλα στην τραπεζουντα εαν το λεω σωστα
16 Απριλίου, 2016 στο 22:56 |
Το Διβάν βρίσκεται κοντά στο Τσαούλ και το Γιάγμουρτσα Μαντέν και είναι γύρω στα 10 χιλιόμετρα πριν το Ντερελί (δρόμος Κερασούντα – Ντερελί) δεξιά
27 Μαΐου, 2016 στο 15:02 |
Ψάχνω για το χωριό Τσαούλ.Χαλδείας Εκανα και μια ανάρτηση χθές. Η απάντησή σου μου ανατρέπει την αποψη που είχα σχηματίσει (ότι βρίσκεται σε απόσταση 18 χλμ. από την πόλη Siran (Χεροιαννα) στο δρόμο που συνδέει Siran με Torul (με μια μικρή παράκαμψη 3,5 χλμ από το δρόμο και το όνομα του είναι σήμερα Cagil και είναι ακατοίκητος οικισμός) Μπορείς να μου δώσεις σε παρακαλώ περισσότερα στοιχεία σχετικά με το που εκτιμάς οτι βρίσκεται το Τσαούλ. Ευχαριστώ
3 Ιουνίου, 2016 στο 16:14
Δεν ξέρω αν υπάρχει άλλο Τσαούλ. Σίγουρα όμως υπήρχε χωριό Τσαούλ ή Τσαγούλ που βρισκόταν κοντά στα χωριά Διβάν και Γιαγμουρτσού μαντέν και ήταν περί τα 10-12 χιλμ. ΝΝΑ από την Κερασούντα και 5,5 χλμ. ΒΑ από το Κιουνούκιοϊ (Guney koyu). Σχετικά στο wikimapia, όπου σημειώνονται το Yagmurca maden και το Guney koyu.
3 Ιουνίου, 2016 στο 16:35
Δες Α) τον χάρτη στο: ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΔΙΑΣ, ΧΕΡΟΙΑΝΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΑΣΟΥΝΤΟΣ
Β) http://goo.gl/maps/lliVI
12 Ιουλίου, 2016 στο 17:14
Στον χάρτη της Μητρόπολης Χαλδίας βρήκα και άλλον οικισμό με το όνομα Τσαούλ (Telme) που είναι κοντά στην Χεροίανα.
22 Νοεμβρίου, 2018 στο 05:06
Υπήρχε ένα χωριό Τσαούλ ή Τσαγούλ στην επαρχία Χαλδίας απ όπου καταγόταν ο παππούς μου και το βρήκα σ αυτόν τον χάρτη ,κοντά στη ΣΕΡΙΑΝΑ μετά από το χωριό Μαυρολίθ https://3.bp.blogspot.com/-X__waH_x4i8/UFLkIu6aKxI/AAAAAAAAHto/u6xaa-PE264/s1600/%CE%A0%CE%95%CE%A1%CE%99%CE%A6%CE%95%CE%A1%CE%95%CE%99%CE%95%CE%A3+%CE%91%CE%A1%CE%93%CE%A5%CE%A1%CE%9F%CE%A5%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%97%CE%A3-%CE%91%CE%A1%CE%94%CE%91%CE%A3%CE%A3%CE%91%CE%A3-%CE%A3%CE%95%CE%A1%CE%99%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%A3.jpg
16 Απριλίου, 2016 στο 23:01 |
Το χωριό Κιουνούκιοϊ είναι μεταξύ της Γάραλης και των χωριών Διβάν και Ταούλ της Κερασούντας.
7 Μαΐου, 2016 στο 14:56 |
http://pontos-patridamou.blogspot.gr/2011/10/macka.html#axzz47ygHO9o8…εδώ ίσως βρεις κάτι…εμένα οι παππουδες απο Πλάτανα Τραπεζουντας και κατεληξαν Λευκωνα Σερρων και κατοπιν Αχινο..βλέπω ίδιο επίθετο…ξέρω ότι στην Λεκάνη Καβαλλας έχουμε συγγενεις
9 Μαΐου, 2016 στο 21:53 |
Tο επίθετο Ελευθεριαδης υπάρχει και στον Κεχροκαμπο Καβαλας
17 Μαΐου, 2016 στο 21:37 |
Aν μπορειται γραψτε που βρισκεται η Μουζενα
18 Μαΐου, 2016 στο 20:52 |
Η Μούζενα (σημερινή ονομασία Cebeli = Τσεμπελί) βρίσκεται περίπου 10 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Αργυρούπολης (Gumushane).
18 Μαΐου, 2016 στο 20:20 |
Καλησπέρα σας … αναζητώ στην περιοχή Σαμψούντα το χωριό Πελέν . Θα ήμουν ευγνώμων εάν γνωρίζει κανείς αναγνώστης πληροφορίες.
19 Μαΐου, 2016 στο 19:17 |
Σας ευχαρισστω
22 Μαΐου, 2016 στο 08:16 |
Εγω βρε παιδια ψαχνω το χωριο του παππου που λεγοταν ΠΟΥΛΑΝΤΣΑΧ στην επαρχεια ορντου. Σας παρακαλω!!! αν ξερει καπιως που βρισκετε η πως λεγετε τωρα ,
23 Μαΐου, 2016 στο 13:21 |
Η Πουλαντζάκη είναι παραλιακή πόλη και βρίσκεται μεταξύ Κοτυώρων (Ορντούς) και Κερασούντας. (Πιο κοντά στην Κερασούντα είναι). Και λέγεται Bulancak.
26 Μαΐου, 2016 στο 21:04 |
Αναζητώ το χωριό του παππού μου που λεγόταν Τσαούλ. Από τις μέχρι τώρα αναζητήσεις μου στο google και από πληροφορίες από ιστοσελίδες νομίζω ότι βρίσκεται σε απόσταση 18 χλμ. από την πόλη Siran (Χεροιαννα) στο δρόμο που συνδέει Siran με Torul (με μια μικρή παράκαμψη 3,5 χλμ από το δρόμο και το όνομα του είναι σήμερα Cagil και είναι ακατοίκητος οικισμός . Θα μπορούσατε να μου επιβεβαιώσετε το συμπέρασμά μου;
26 Μαΐου, 2016 στο 21:20 |
Ορθή επανάληψη
Αναζητώ το χωριό του παππού μου που λεγόταν Τσαούλ- Χαλδείας. Από τις μέχρι τώρα αναζητήσεις μου στο google και από πληροφορίες από ιστοσελίδες νομίζω ότι βρίσκεται σε απόσταση 18 χλμ. από την πόλη Siran (Χεροιαννα) στο δρόμο που συνδέει Siran με Torul (με μια μικρή παράκαμψη 3,5 χλμ από το δρόμο και το όνομα του είναι σήμερα Cagil και είναι ακατοίκητος οικισμός . Θα μπορούσατε να μου επιβεβαιώσετε το συμπέρασμά μου;
4 Ιουνίου, 2016 στο 19:19 |
Δεν ξέρω αν υπάρχει άλλο Τσαούλ. Σίγουρα όμως υπήρχε χωριό Τσαούλ ή Τσαγούλ που βρισκόταν κοντά στα χωριά Διβάν και Γιαγμουρτσού μαντέν και ήταν περί τα 10-12 χιλμ. ΝΝΑ από την Κερασούντα και 5,5 χλμ. ΒΑ από το Κιουνούκιοϊ (Guney koyu). Σχετικά στο wikimapia, όπου σημειώνονται το Yagmurca maden και το Guney koyu.
Επίσης δες Α) τον χάρτη στο: ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΔΙΑΣ, ΧΕΡΟΙΑΝΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΑΣΟΥΝΤΟΣ
Β) http://goo.gl/maps/lliVI
7 Ιουνίου, 2016 στο 09:52
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες
12 Ιουλίου, 2016 στο 17:16 |
Στον χάρτη της Μητρόπολης Χαλδίας βρήκα και άλλον οικισμό με το όνομα Τσαούλ (Telme) που είναι κοντά στην Χεροίανα.
24 Οκτωβρίου, 2018 στο 17:31 |
Γεια σας, είμαι από telme. είδα όταν έψαχνα το παλιό όνομα της πόλης μου. μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου. γράψτε απάντηση.
11 Ιουνίου, 2016 στο 08:28 |
καλημερα σας. ψαχνω το χωριο του παππου μου , στη μνημη του πατερα μου. το μονο που ξερω ειναι οτι ηταν ορεινο χωριο και λεγοταν Αλατζα χανουμ ,’ η καπως ετσι . μπορει καποιος να με βοηθησει ? ευχαριστω εκ των προτερων .
11 Ιουνίου, 2016 στο 09:44 |
Υπάρχει χωριό Αλατζάχαν στο νομό Ερζινγκιάν νότια του νομού Αργυρούπολης.
18 Μαΐου, 2020 στο 13:38 |
το Αλατζά Χαν βρίσκεται νότια της Νικόπολης και κατοικείται σήμερα από Κούρδους. Οταν το επισκεφθήκαμε μας υποδέχθηκαν φιλόξενα και πρότειναν να μας φιλοξενήσουν στα σπίτια τους. Η βρύση στην πλατεία του χωριού είχε πολύ κρύο νερό ίσα-ίσα που μπορούσες να το πιείς.
12 Ιουνίου, 2016 στο 02:20 |
Ίσως η γνωστη πόλη Ερζερούμ
14 Ιουνίου, 2016 στο 23:10 |
γεια σας ψαχνω χωριο ΓΑΙΒΑΔΟΛΟΥΜ η περιπου ετσι κοντα στα παραλια περιοχη σαμψουντας . το γνωριζει κανεις?
23 Ιουνίου, 2016 στο 15:17 |
Γεια σας το χωριό γουρπαχγλου κοντά στο σουγκορλου περιφέρεια Αργυρούπολης η άγκυρας είναι γνωστό σε κάποιον απο την παρέα ?
18 Μαΐου, 2020 στο 13:42 |
Βρίσκεται στην περιοχή της Υοσγάτης. Το χωριό ιδρύθηκε απο Πόντιους που κατάγονταν απο το Ακ Νταγ Μαντέν και παλιότερα απο την Αργυρούπολη. Τράβηξαν τα πάνδεινα το 1921 στα γεγονότα της Γενοκτονίας από τον κεμαλικό στρατό.
4 Ιουλίου, 2016 στο 21:55 |
Καλησπερα, αναζητώ τις ρίζες της Οικογενειας Καρατζόγλου Λαζαρου και Αννας. (Εκ μέρους των δισεγγονων) που δεν μιλούν την γλώσσα και κατοικούν στην Γερμανία. Το μονο που γνωρίζουν ειναι πως έμεναν στο Kutlukent Mahallesi, Erpen, Tekkekoy, Samsun. Μπορείτε να βοηθήσετε σε αυτη την αναζήτησή;
23 Ιουλίου, 2016 στο 15:34 |
Καλησπερα σας. Μηπως μπορειτε να μου πειτε πως λεγεται σημερα στα Τουρκικα ενα χωριο στην περιοχη Κερασουντος κοντα στην Κεπεκκλησα; λεγοταν τοτε Σαπαναντων και ηταν απο εκει ο Πατερας μου.
Σας ευχαριστω
26 Ιουλίου, 2016 στο 20:53 |
Στην περιοχή της Κεπέκκλησας Κερασούντας υπήρχε ο οικισμός Γόζμπικι ή Κόζμπικι (με 60 σπίτια) που αποτελούνταν από τους συνοικισμούς (μαχαλάδες) Πελεγάντων, Σαπανάντων και Παπανάντων.
16 Αυγούστου, 2016 στο 10:04 |
Καλημέρα. Στην περιοχή της Τραπεζούντας, υπήρχε ένα χωριό με όνομα Ακαγια. Σε ποιά ακριβώς περιοχή ήταν και ποιό το σημερινό όνομα; (ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ)
13 Σεπτεμβρίου, 2016 στο 14:20 |
Καλημέρα,
ψάχνω το χωριό του παππού μου, το Suleymankoy, λίγο πάνω από την Κάβζα, το οποίο σύμφωνα με πολλές σελίδες θα έπρεπε να είναι εδώ:
https://goo.gl/maps/44jmDNJ7Faw
π.χ. κοιτάξτε στον χάρτη αυτής της σελίδας:
http://users.sch.gr/markmarkou/katalog/ecp/amasya.htm
Εκεί δεν υπάρχει όμως τίποτα.
Σε άλλες το έχει τελείως λάθος, όπως εδώ:
http://www.pontos-news.gr/village/106178/soyleimankioi-kavzas
Έχω την εντύπωση ότι το χωριό δεν υπάρχει πλέον και βάζουν απλά μια τοποθεσία στο περίπου.
Μπορείτε να με βοηθήσετε;
Σας ευχαριστώ ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα
26 Σεπτεμβρίου, 2016 στο 11:09 |
Γεια σας
ψάχνουμε το χωριό του παππού μας το οποίο λεγόταν Eneet, γεωγραφική θέση 40.657885,38.34898. εάν μπορεί κάποιος να βοηθήσει….
DIna
Katerini
26 Σεπτεμβρίου, 2016 στο 17:42 |
Που την βρήκατε αυτή την ονομασία, είναι παλιά ή νέα. Η συντεταγμένη 40.657885 είναι λάθος. Μετά τις 40,59 μοίρες πάει στις 41.
27 Σεπτεμβρίου, 2016 στο 13:33
Οι συντεταγμένες έχουν πολλούς διαφορετικούς τρόπους να γράφονται. Το 40.657885 δείχνει τις μοίρες σε δεκαδική μορφή (στο google αναγνωρίζονται κανονικά).
Τώρα το πως γίνεται να ψάχνει κάποιος ένα χωριό, ενώ έχει στην διάθεση του τις συντεταγμένες, σίγουρα χρειάζεται κάποια εξήγηση.
27 Σεπτεμβρίου, 2016 στο 15:33
Στο google διαπίστωσα το λάθος. Νομίζω ότι η υποδιαίρεση της μοίρας είναι 60 πρώτα λεπτά και κάθε λεπτό 60 δεύτερα. Δεν γνωρίζω αν μπορεί να γραφτεί και με άλλη μορφή. Πάντως ο δικός μου google δεν προχωρά πάνω από 59,59. Πάει στην επόμενη μοίρα.
9 Οκτωβρίου, 2016 στο 18:31 |
Χωριό Ενεάτ υπήρχε και υπάρχει στο Γουρούχ Κερασούντας (κεφαλοχώρι της περιοχής ήταν και είναι η Κουλάκαγια – σήμερα Γιαβούζ Κεμάλ)
2 Νοεμβρίου, 2016 στο 12:25 |
Ξέρει κανείς τίποτα καινούριο γι’ αυτό το χωριό; Μένει κόσμος τώρα; Παλαιότερα, τέλη 80, κάποιος συγγενής μας είπε ότι οι Τούρκοι δεν αλλάξαν τίποτα στο χωριό. Το έχω βρει σαν Ενεέτ, Ενεάτ, Ινεέτ, Ινεγιάτ…
3 Νοεμβρίου, 2016 στο 23:23
Το Ενεάτ ή Ανεάτ ανήκει στην συστάδα των ελληνικών χωριών του Γουρούχ ή Κουρούκ της Κερασούντας. Η σημερινή του ονομασία είναι Enguz/Dokuztepe. Βρίσκεται 32 χλμ. Ν από την Κερασούντα (οδικά περί τα 60 χλμ.) και 7 χλμ. ΝΔ από την Κουλάκκαγια. Πριν την καταστροφή είχε περί τις 80-100 οικογένειες (περί τους 700 κατοίκους).
7 Νοεμβρίου, 2016 στο 15:49
Καλησπέρα και πάλι φίλοι μου,
Υπάρχει περίπτωση να βρούμε τίποτα πληροφορίες για το Ενεάτ; Ξέρω ότι πολλοί κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής πήγαν στην Αυγή Λαγκαδά (κυκλοφορεί κι ένα βιβλίο με σχετικό περιεχόμενο) στο Ν. Θεσσαλονίκης. Μπορούμε να βρούμε καμιά πληροφορία για τους τότε κατοίκους ή οτιδήποτε έχει σχέση με το χωριό;
7 Νοεμβρίου, 2016 στο 16:17
Το Ενεάτ ή Ανεάτ ανήκει στην συστάδα των ελληνικών χωριών του Γουρούχ ή Κουρούκ της Κερασούντας. Η σημερινή του ονομασία είναι Enguz/Dokuztepe. Βρίσκεται σε υψόμετρο 1450 μ., 32 χλμ. Ν από την Κερασούντα (οδικά περί τα 60 χλμ.) και 7 χλμ. ΝΔ από την Κουλάκκαγια. Πριν την καταστροφή είχε περί τις 80-100 οικογένειες (περί τους 700 κατοίκους). Συνόρευε με το τούρκικο χωριό Φερεγούζ και με τα ελληνικά χωριά Μπαϊραμτάνισμα και Κιόπλιου. Η εκκλησία του οικισμού ήταν αφιερωμένη στον Άγιο Γεώργιο. Το σχολείο ήταν εξατάξιο και λειτουργούσε με 2 δασκάλους και 60 μαθητές.
29 Ιουλίου, 2018 στο 10:34
Σύμφωνα με αρχεια του κεντρου μικρασιατικων σπουδων κατοικοι του χωριου Ενεατ της Κουλακαγια κερασουντας
εχουν εγκατασταθεί στην Σφενδάμη και στα Αλώνια Κατερίνης.
7 Οκτωβρίου, 2016 στο 12:25 |
καλησπέρα ψαχνω για το χωριο των παππούδων μου ώστε να παω και να το επισκεφτω.λεγεται γουσχα η γουσδα στη κερασουντα λογικα.θα ημουν υπόχρεος για οποιαδήποτε πληροφορια ευχαριστω!!!
9 Οκτωβρίου, 2016 στο 20:03 |
Το χωριό Γούσγαγια ή Κούσκαγια βρίσκεται 20 χλμ. ΝΑ από την Κερασούντα και 15 χλμ. Ν από το Kesap (σε ευθεία γραμμή). Γειτονικά χωριά: Μπουγιούγκελις, Κουρούκιρεζ, Αρμούτιουζου και Γκετσίτ.
23 Οκτωβρίου, 2016 στο 10:39 |
ψαχνω το χωριο του παπου μου μου απο την μητερα μου δημητριου κοτσακιζογλου απο το χωριο αχτεκε παφρΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΜΣΕΙΑς ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
23 Οκτωβρίου, 2016 στο 17:02 |
Σας παρακαλω ψαχνω την ονομασια στα τουρκικα το χωριο του Πατερα μου με την ονομασια Σαπαναντων περιοχη Κεπεκκλησας Κερασουντος αν εχετε καμοα πληροφορια.
Σας ευχαριστω
27 Οκτωβρίου, 2016 στο 16:47 |
Σας απάντησα σε προηγούμενη ερώτησή σας που κάνατε στις 23 Ιουλίου.
24 Οκτωβρίου, 2016 στο 21:57 |
Χωρια της παφρας δεν βλεπω αυτα με ενδιαφερουν
24 Οκτωβρίου, 2016 στο 22:45 |
Έχεις δίκιο, η σελίδα αυτή όπως και όλο το ιστολόγιο επικεντρώνεται στην περιοχή Τραπεζούντας λόγω καταγωγής αλλά και διάθεσης πληροφοριών. Δίνεται όμως η δυνατότητα στους φίλους και επισκέπτες της σελίδας να ανταλλάσουν πληροφορίες.
28 Οκτωβρίου, 2016 στο 21:29 |
Ψαχνω το χωριο ελαγουζ παραλιακο στην περιοχη της κερασουντας,ηταν της προγιαγιας μου.Αν μπορειτε να δωσετε οποιαδηποτε πληροφορια διοτι δν εχουμε βρει προς το παρον τιποτα.
28 Οκτωβρίου, 2016 στο 23:11 |
Πριν τον ξεριζωμό υπήρχε κωμόπολη ανατολικά της Τρίπολης με την ονομασία Ελεούς ή Ελεβί. Η Τρίπολη ανήκει στο νομό Κερασούντας.
Σήμερα είναι πόλη 50.000 κατοίκων και ονομάζεται Γκιόρελε (Gorele). Η ονομασία προέρχεται από την αρχαία Ελληνική κωμόπολη Κόραλλα που ήταν στην ίδια θέση. Πιθανόν είναι αυτό που ψάχνεις αφού δεν βρέθηκε τίποτε άλλο που να προσεγγίζει αυτό που αναζητάς.
3 Νοεμβρίου, 2016 στο 12:54 |
Το χωριό Γιελαγουζού ή Γιολαγουζού ή Γιόλ-Αγούζ (σημερινή ονομασία Yologzi) είναι παραθαλάσιος οικισμός, βρίσκεται 16 χλμ. Α-ΒΑ από την Κερασούντα και 6,5 χλμ. ΒΑ από την Κασσιόπη (σημερινή ονομασία Kesap). Πριν την εξορία του 1916 είχε περί τις 100 ελληνικές οικογένειες και 5-6 τούρκικες.
3 Νοεμβρίου, 2016 στο 15:22
Μάλλον έχει δίκιο ο φίλος GP.
30 Οκτωβρίου, 2016 στο 18:22 |
καλησπερα σε ολους σας… θα ηθελα να μαθω, αν γνωριζει καποιος, αν υπαρχει σημερα το χωριο Ποϊλάν της Σαμψουντας και πως λεγεται στα Τουρκικα.
28 Νοεμβρίου, 2016 στο 19:15 |
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΕΑΝ …ΞΕΡΕΙ…ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΣΑ ..ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ?ΣΕ ΠΟΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΝΟΙΚΕΙ
?/
4 Δεκεμβρίου, 2016 στο 11:39 |
Ίσως είναι αυτό που ψάχνετε:
Υπήρχε και υπάρχει χωριό Τσαλ – Cal, (ομάδα 8 συνικοισμών) στην Κερασούντα, λίγο μετά το Ντερελί – Dereli.
[Συνοικισμοί: Γαριπάντων, Γιώραντων, Κεντιρλίκ, Μεζιρέ, Γαβζάντων, Παντελάντων, Σαββάντων και Χούτσα].
9 Δεκεμβρίου, 2016 στο 21:49 |
Ψάχνω να βρω το ορεινό χωριό της Αργυρούπολης που ονομάζεται μάλλον Σίσε ή Σίσαι ή Σίσσα! Είναι κανείς που το γνωρίζει?? Ευχαριστώ πολύ
26 Αυγούστου, 2018 στο 15:31 |
απέναντι απο cebeli (παλάδαντα) και ozluce mh (Άγιο φωκά)…. περί τα 2,7 χλμ ….σε ευθεία. Επειδή πήγα συμβουλή μου αν έχεις υψοφοβία να ανέβεις το βουνό με τα πόδια
11 Δεκεμβρίου, 2016 στο 18:14 |
Μπορει καποιος να με βοηθησει?Ψαχνω πληροφορίες για το χωριο Παχουρ μαδεν..κοντα στο ακ δαγ μαδεν(akdagmadeni) . Ειναι η γιαγια μου απο εκει αλλα δεν μπορω να το βρω.!
18 Ιανουαρίου, 2017 στο 21:51 |
καλησπερα ψαχνω ενα χωριο που ισως ονομαζεται γαργαρ κι αυτο γτ ξερω οτι η προγιαγια μου ειχε το παρατσουκλι γαργατινα κι απο οτι εμαθα την φωναζανε εδω στην ελλαδα ετσι λογω του χωριου εκει στον ποντο!ισως βρισκεται στην κερασουντα αν θυμαμαι καλα.δεν γνωριζω περισσοτερα δυστυχως!!!
21 Ιανουαρίου, 2017 στο 22:33 |
Καλησπέρα. Από όσα ξέρω υπήρχαν στον νομό Κερασούντας τα εξής χωριά που ίσως ταιριάζουν α) Γαργάενα, περί τα 60-70 χλμ.νότια από την Τρίπολη, β) Γαργούντερε, συνοικισμός του Γάαλααν του Γουρούχ με 52 άτομα από τα οποία επέζησαν 5-6, γ) Γαραάτς ή Γαραγάτς, στην περιοχή Τσαλ και δ) Γαάσαρ ή Γαγιάσαρ, στην περιοχή της Πουλαντζάκης.
13 Απριλίου, 2017 στο 08:41 |
καλημερα καλη ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ
27 Απριλίου, 2017 στο 23:41 |
Καλησπέρα.. ο εμαθα οτι ο προπαππούς μου ήταν απο ένα χωριό που λέγεται «Ισλίκετσικ» . Μάλιστα ήταν και πρόεδρος του χωριού τοτε. Δεν μπορώ να βρω που είναι καθώς το ονομα απο τοτε εχει αλλάξει. Το όνομα αυτό της περιοχής είναι η μοναδική πληροφορία που διαθέτω…
11 Ιουνίου, 2017 στο 10:12 |
Καλησπέρα. Αρχικά συγχαρητήρια στο διαχειριστή για τη δουλειά που έχει κάνει, πραγματικά τέτοιες κινήσεις είναι σημαντικές. Ο προπάππους μου ήταν από το χωριό Κόπριλι κοντά στην Κερασούντα. Έψαξω αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να το βρώ. Εάν γνωρίζει κανείς πως μπορεί να λέγεται σήμερα θα του ήμουν υπόχρεος. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
3 Ιουλίου, 2017 στο 14:20 |
Υπήρχε και υπάρχει χωριό Κιόπλι ή Κιόπλιου (σημερινή ονομασία Yuva) στο Γουρούχ ή Κιρίκ της Κερασούντας (οδικά περί τα 65 χλμ. Ν από την Κερασούντα). Ίσως είναι αυτό που ψάχνεται.
3 Ιουλίου, 2017 στο 16:10 |
Συγχαρητήρια και σε όλους εσάς που μπαίνετε στη σελίδα και αναζητάτε τις ρίζες σας και κυρίως στον φίλο της σελίδας GP ο οποιος δίνει πολύτιμες πληροφορίες στις ερωτήσεις που θέτετε!!!
8 Ιουλίου, 2017 στο 15:23 |
Για σας και συγχαρητηρια .απο τι ξερο ημες απεσλιδες και τριανταφιλιδεοι απο ποιο χωριο του ποντου ημαστε αν γνωριζετε
8 Ιουλίου, 2017 στο 22:23
Πως λεγόταν ο παππούς σου (αυτός που ήρθε από τον Πόντο παντρεμένος) και στην Ελλάδα σε ποιο χωριό εγκαταστάθηκε;
9 Ιουλίου, 2017 στο 13:12
Ο παπους λεγοταν ιωαννης κορεξιδης και ηρθαν στο ριζοχωρι αριδαιας ν.πελλης
9 Ιουλίου, 2017 στο 16:38
Στο αρχείο που τυχαίνει να έχω δεν υπάρχει επίθετο Κορεξίδης. Λυπάμαι.
9 Ιουλίου, 2017 στο 17:06
Μάλλον το ίδιο αρχείο έχουμε (της Ε.Π.Μ.) γιατί έψαξα κι εγώ και δεν βρήκα τίποτα.
9 Ιουλίου, 2017 στο 17:11
Τριανταφηλιδης ιωαννης σου λεει κατι
9 Ιουλίου, 2017 στο 18:51
1) Μάλλον έχουμε το ίδιο αρχείο, αν και το δικό μου δεν είναι της Ε.Π.Μ.
2) Τριανταφυλλίδης Ιωάννης που να πήγε στο Ριζοχώρι δεν υπάρχει. Ίσως αρχηγός της οικογένειας ήταν άλλος (η γιαγιά, ο προπάππους ή η προγιαγιά).
18 Ιουνίου, 2020 στο 12:59
κορεκτισδης αν δεν κανω λαθος ειναι απο το ακ νταγ ματεν,οπως και ταραλιδης κυζιριδης χατζιωαννιδης
18 Ιουνίου, 2020 στο 12:54 |
καλησπερα ειμια ο κυριακος χρυσιδης απο το ριζοχωρι,στο ριζοχωρι οι κατοικοι ειναι απο το ΑΠΕΣ χωρια. ΚΑΓΙΑΤΙΠΙ Η ΓΑΡΤΙΠΛΗ ΟΠΩς ΤΟ ΛΕΓΑΝ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ,ΚΙΖΙΚ Η ΓΟΥΖΟΥΧ ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΓΑ ΟΙ ΦΙΚΟΙ ΜΑΣ . ΔΕΡΕ-ΚΙΟΙ , χωριο ΑΜΕΛΙ(δεν ηταν του Απες) κια κατοιτοι απο το ΑΚ ΝΤΑΓ ΜΑΤΕΝ
16 Ιουλίου, 2017 στο 23:42 |
Τριανταφυλιδης ιωαννης ο
παππους μου και ηρθαν καλαμαρια και κατερινη μετα
20 Ιουλίου, 2017 στο 10:51 |
Τριανταφυλλίδης Ιωάννης που να πήγε στην Κατερίνη και να πήρε κλήρο με την αποκατάσταση δεν υπάρχει. Ίσως κάτι δεν είναι διαφορετικό.
8 Ιανουαρίου, 2018 στο 05:17 |
θα ψάξεις για συγγενείς σε άλλα χωριά της Πέλλας π.χ δυτικό Γιαννιτσών ίσως να δηλωθηκε εκεί ο παππούς σου στο δυτικό εχουν πολλούς συγγενείς εκεί και αψαλο χρυσή έχει και εκεί απεσληδες
25 Σεπτεμβρίου, 2017 στο 08:39 |
Καλημερα απο Γερμανια.
Ψαχνω να βρω το χωριο του προπαππου μου (Χουσμεκιαρίδης στο επιθετο). Η γιαγια μ λεει οτι το λενε Μεχμέραντε. Νομιζω οτι πρεπει να ναι καπου στην Αμασεια, αλλά δεν μπορω να το βρω.
Μπορειτε να βοηθησετε;;
9 Οκτωβρίου, 2017 στο 08:07 |
Αν ο προπάππους σου λεγόταν Ισαάκ και εγκαταστάθηκε στην Νίψα Αλεξανδρούπολης τότε ήρθε από την Έρπαα Νεοκαισάρειας. (Ίσως το Μεχμέραντε να ήταν μικρό χωριό κοντά στην Έρπαα).
15 Οκτωβρίου, 2017 στο 11:58 |
Για να ακριβολογούμε όλοι οι «Χουσμεκιαρίδης» είναι από την Έρπαα
9 Οκτωβρίου, 2017 στο 13:47 |
Καλημέρα αραεύω τα ρίζασιμ` ασό πάπο μ` . Λέγ`νε ντο είν Τραπεζουντέοι , το χωρίον ατούν `κ` εξαίρουμε , ο πρώτος που έρθεν ασήν Πατρίδαν σην Ρουσίαν το 1860 κες έτονε ο Φελεκίδης Γεώργιος , εσέβεν σο χωρίον Κόνσουλ σιμά σο χωρίον Σμολένσκαγια περιοχή Κρασνοντάρ, Κουμπάν. Παρακαλώ σας για τι βοηθήαν !!!
15 Νοεμβρίου, 2017 στο 00:55 |
Καλημέρα ! Σο Κορδελιο Θεσσαλονικης έχουμε έναν Φελεκίδη Γεώργιο , ες και μια ψησταριά. « Φελεκ» λενατο.
2 Δεκεμβρίου, 2017 στο 23:22 |
ατό εν τ`εμόν ο θείον !
12 Δεκεμβρίου, 2017 στο 09:31 |
Το χωριό του προ παππού μου λεγόταν Μόρζα όμως δεν μπορώ να βρω παραπάνω πληροφορίες, ευχαριστώ.
15 Δεκεμβρίου, 2017 στο 16:17 |
ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΟΥ (ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ, Ή ΣΥΜΕΩΝΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ) ΖΟΥΣΑΝ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΓΑΑΛΑΝ, Ή ΚΑΓΙΑΛΑΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΓΟΥΡΟΥΧ.
ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΑΘΩ ΑΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΚΑΤΟΙΚΕΙΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΦΙΛΟΣ ΕΧΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΔΩΣΕΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ (ΑΠΟ ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΣΥΓΓΕΝΩΝ ΤΟΥ ΠΛΕΟΝ) ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ, ΑΝ ΣΩΖΕΤΑΙ, ΑΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙΤΑΙ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
20 Δεκεμβρίου, 2017 στο 23:29 |
Τα Γάαλαν (Καγιαλαν) υπάρχει και σήμερα, αλλά δεν σώζονται τα παλιά σπίτια των Ελλήνων. Υπάρχουν τα θεμέλια της εκκλησίας της Παναγίας και του Σχολείου που ήταν στον ίδιο χώρο. Μπορείς να δεις στο Youtube την σχετική εκπομπή της Διασποράς (Β μέρος) όπου έχει αρκετό χρόνο για το Γουρούχ και φυσικά και για το Γάαλαν. Μπορείς να δεις και στο Wiki mapia όπου είναι σημειωμένα τα χωριά του Γουρούχ.
21 Δεκεμβρίου, 2017 στο 08:26
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ
ΑΠΛΑ ΑΝΑΖΗΤΩ ΤΟ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΖΩ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΕΚΕΙ
ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΦΙΛΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΘΑ ΗΤΑΝ Ο,ΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ
21 Δεκεμβρίου, 2017 στο 09:45 |
Από όσο ξέρω ο Σύλλογος της Αυγής Θεσσαλονίκης ετοιμάζει εκδρομή για το καλοκαίρι και το πρόγραμμα έχει επίσκεψη και στο Γουρούχ. (Σημειωτέον ότι όλοι οι κάτοικοι της Αυγής είναι Γουρουχλούδες). Αν θέλεις κάτι περισσότερο να επικοινωνήσουμε.
24 Ιουνίου, 2021 στο 20:21 |
Στείλε μου μήνυμα να επικοινωνήσουνε για να σου δώσω περισσότερες πληροφορίες για το χωριό που ζητάς.
pavlosmoissiadis@yahoo.com
22 Δεκεμβρίου, 2017 στο 22:26 |
to xorio to oliank pos legete mipos kseri kaanis na me voitisi na vro ?
22 Ιουλίου, 2018 στο 17:53 |
Ψάχνω τον οικισμό Γουζούλ-ογλάχ ή ογλάκ περιοχή Σαμψούντας.Μπορείτε να βοηθήσετε?
24 Ιουλίου, 2018 στο 14:08 |
Γουζούλ-οβλάχ ή Κιζίλ-οβλάκ- kızıloğlak
Συντεταγμένες:41.21369, 36.23595
https://drive.google.com/open?id=1cWrFvEQzCA9bFe
YRnXSOr8JlPEW8AI0C&usp=sharing
26 Ιουλίου, 2018 στο 22:31 |
Γεια σας.Ηθελα να ρωτήσω αν υπάρχουν πληροφορίες για το χωριό Φουντουτσαχ ή αλλιώς φουντουτζακ που βρισκόταν στους πρόποδες του Αγίου Τεπέ στην Σαμψούντα . Ακόμη ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχουν πληροφορίες για το χωριό Έντιρεκ ή αϊντογμους (είναι και η σημερινή ονομασία ) βρισκόταν στην νεοκαισαρεια και σήμερα υπάγεται στην τοκατη. Το email μου είναι m.d.kalonikou@gmail.com παρακαλώ όποιος γνωρίζει να επικοινωνήσει .
26 Αυγούστου, 2018 στο 17:00 |
Γεια σας. Ψάχνω 2 περιοχές – γουσαρ και πουλαντζακαρ
20 Σεπτεμβρίου, 2018 στο 10:32 |
Γεια σας. θα ήθελα να μάθω τη σημερινή ονομασία της Ϊμερας στην Τραπεζούντα
20 Σεπτεμβρίου, 2018 στο 13:35 |
Olucak (Όλουτζακ)
29 Σεπτεμβρίου, 2018 στο 11:36
Πως μπορώ να βρω το σπίτι του παππού μου στην Μεσσαρεα Τραπεζούντας, υπάρχει τρόπος?????
29 Σεπτεμβρίου, 2018 στο 15:37
Λίγο απίθανο. Όμως για να συμβεί αυτό πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφθείς το χωριό.
Εγώ το 1997 πήγα στο χωριό του πατέρα μου, το Κανλικά Τραπεζούντας. Στάθηκα πολύ τυχερός γιατί βρήκα εν ζωή έναν 95χρονο Τούρκο που γνώριζε το κάθε σπίτι σε ποιον Έλληνα ανήκε. Μόλις του είπα το παρατσούκλι του παππού μου, θυμήθηκε και με οδήγησε στο σπίτι!!!
Τον επόμενο χρόνο πέθανε!!!
2 Οκτωβρίου, 2018 στο 20:27
Ακόμη και αυτό το γεγονός που περιγράψατε είναι συγκινητικό,να σας εχει καλα ο θεος που μας ενημερώνεται!!!
10 Δεκεμβρίου, 2019 στο 23:51
Αγαπητέ μου Mavrokos, εκανα το οδοιπορικο μου στην Τραπεζούντα ,πήγα στην
Μεσαρεα( Kutlugun).Ανέβηκα στην Παναγία Σουμελά, πηρα και λίγο χωμα από το
χωριο του πατερα μου,η συγκίνηση δεν περιγράφεται, είχα υποσχεθη να σας
ενημερώσω όταν παω και το πράττω,με λυπη μου δεν βρήκα τα σπίτια των
προγονών μου.Αν με δοθεί ευκαιρία θα ξαναπάω
2 Οκτωβρίου, 2018 στο 21:45
Πέρασαν πάρα πολλά χρόνια. Όπως εδώ έτσι κι εκεί έφυγαν όλοι οι παλιοί. Θεωρώ πολύ απίθανο να βρεις κάτι παρ’ όλα αυτά πρέπει να κάνεις την προσπάθεια κι εγώ να σου ευχηθώ με όλη μου την καρδιά καλή επιτυχία!!!
3 Οκτωβρίου, 2018 στο 20:04
Σας ευχαριστώ πολύ ,όταν παω θα σας ενημερώσω
!!!!
29 Σεπτεμβρίου, 2018 στο 11:38 |
Ο λογος είναι ότι πρόκειται να επισκεφτώ το χωριο του πατέρα μου!!!
11 Οκτωβρίου, 2018 στο 17:46 |
αν υπαρχη κανενα βιντεο η αρχειο στο ιντερνετ με θεμα την διρχα τραπεζουντας.νικος
23 Νοεμβρίου, 2018 στο 18:35 |
Ο παππούς μου Δημήτριος (Μήτος) Καλαϊδόπουλος ήταν από την Δίρχα και έζησε στο Οχυρό Δράμας
23 Νοεμβρίου, 2018 στο 18:51
Και η γυναίκα του Ρούδα το γένος Παπαδόπουλου Παναγιώτη, ήταν δεύτερη ξαδέλφη μου!!!
27 Οκτωβρίου, 2018 στο 08:16 |
Καλησπέρα σε όλους ψάχνω το χωριό Τσιαρτσιουχαράν γνωρίζει κανείς τιποτα που είναι πως λέγεται τώρα στα τουρκικα
20 Νοεμβρίου, 2018 στο 19:45 |
Το Τσιαρτσιουχαράν ή Τσιαρούχ Τσιουχαράν βρίσκεται στον νομό Ορντού (περί τα 50 χιλ. νότια). Αρκετοί από το Τσιαρσουχαράν εγκαταστάθηκαν στο Κρυονέρι Λαγκαδά. Το 2008 το επισκέφτηκε ο φίλος Καρασαββίδης Νίκος όταν μαζί συμμετείχαμε σε μία εκδρομή.
28 Νοεμβρίου, 2018 στο 11:24 |
Γειά σας ,εάν γνωρίζεΙ κανείς θα ήθελα να μάθω για την Μπάφρα Αμασείας,πιο είναι το σημερινό της όνομα και που βρίσκεται.
28 Νοεμβρίου, 2018 στο 11:33 |
Εγώ μια Πάφρα γνωρίζω, της Αμισού. Και τότε και σήμερα η ονομασία της είναι Bafra. Αν γνωρίζει κάποιος άλλος ας απαντήσει.
16 Δεκεμβρίου, 2018 στο 15:45 |
Λέγομαι Καραηλίας Φώτιος και ψάχνω το χωριο του παππού μου μεταξύ Μπάφρας και Αμάσειας. ευχαριστώ
27 Ιανουαρίου, 2019 στο 13:06 |
Εαν γνωριζετε πως λεγεται το χωριο Βατσουχ περιοχη Απες σημερα;
10 Φεβρουαρίου, 2019 στο 10:51 |
Αυτήν την στιγμή,το προσδιορίζω ως το Dilekpinar,ακόμα δεν το έχω ταυτοποιήσει,πάντως εκεί ή κάπου εκεί βρίσκεται
Οβατσίκ ή Βατσούχ
Σέ Κρανιά , Σεβαστιανά Πέλλας,
Βάλτε στην μπάρα αναζήτησης των google maps τις συντεταγμένες 40.14489, 37.72404
5 Μαΐου, 2020 στο 23:27
Λαθος ειναι το asagikovacik. Απο την Κρανέα είσαι και ρωτάς; Ποιος είσαι;
10 Φεβρουαρίου, 2019 στο 10:53 |
https://drive.google.com/open?id=1XNVR6a_Wu6su1yjANHE4rzok3_k&usp=sharing
29 Οκτωβρίου, 2021 στο 10:18 |
Καλημέρα μπορείτε να μου πείτε που ακριβώς βρίσκεται η περιοχή Απές;
Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων
29 Οκτωβρίου, 2021 στο 13:10
Σας στέλνω τον χάρτη του Πόντου με σημειωμένη την περιοχή Απές ή Επές.
29 Οκτωβρίου, 2021 στο 13:13
Σας έστειλα τον χάρτη του Πόντου με σημειωμένη την περιοχή Απές ή Επές σε κύκλο.
Υίας και χαιρετίας.
15 Απριλίου, 2019 στο 15:48 |
Καλησπέρα. Ψάχνω σε χάρτη να εντοπίσω 2 χωριά. Το ένα λεγόταν Αμπρίκ ((περιοχή Αργυρούπολης) κ το άλλο Τσιρμίς Πελέν (επαρχία Χερροίανας). Αν μπορείτε να βοηθήσετε. Ευχαριστώ πολύ Φρόσω Κεσοπούλου
8 Μαΐου, 2019 στο 21:15 |
Γειά σας. Θα με βοηθούσε αν ξέρατε το χωριό πεκαλαν Σαμψούντας, αν υπάρχει ακόμα και αν άλλαξε όνομα. ευχαριστώ
9 Ιουνίου, 2019 στο 22:43 |
Ρωταω τη θεια μου απο που η καταγωγη σας??? ειμαστε απεσληδες μου λεει απο το Απες!! Υπαρχει τετοιο μερος?? επειδη δεν το βρηκα πουθενα αλλα και καμμια πληροφορια για Απεσληδες!!! Μπορειτε να βοηθησετε???
9 Ιουνίου, 2019 στο 23:12 |
Το Απές ή Επές ήταν περιοχή ανάμεσα στην Σεβάστεια και τη Νικόπολη. Αποτελούνταν από 21 χωριά.
10 Ιουνίου, 2019 στο 15:57 |
Εάν δεν ξέρει η γιαγιά το χωριό ψάξε σύμφωνα με το επίθετο αυτού ή αυτής που ήρθαν από εκεί και σε ποιο χωριό μένεις αν επιτρέπεται?
19 Σεπτεμβρίου, 2019 στο 13:18 |
Ψάχνω το χωριό çarl – Τσαρλ ή Τσαρπι του παππού μου Σαρβανιδη Αδάμ του Παντελεήμονα γεννημένος 1897
23 Δεκεμβρίου, 2019 στο 14:00 |
γεια σας με ενδιαφέρον διάβασα όλα τα σχόλια
Το χωριό του παππού μου ήτανε το ντεμερτσί κιοι το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στην άρτασσα (torul) και την αργυρούπολη
η μητέρα του καταγόταν από το χωριό λωρία η οποία προφανώς παντρεύτηκε και μετακόμισε στο ντεμερτσί κιοι
Ήταν το γένος καμπερίδη και λεγόταν μαρία Ιωαννίδου
ο παππούς μου λεγόταν αλέξανδρος Ιωαννίδης και ζούσε στην αργυρουπολη του κιλκις
Πρόσφατα ανακαλύψαμε ότι στο επίθετο τον έλεγαν Μαραντίδη
για ποιο λόγο το αλλάξανε δεν ξέρουμε
Έχω σκοπό το καλοκαίρι να επισκεφθώ τον πόντο και ήθελα να ρωτήσω αν κάποιος γνωρίζει σχετικά με το χωριό αυτό
4 Ιανουαρίου, 2020 στο 22:14 |
Υπάρχει το χωριό Ντεμιρτζίκιοϊ ανάμεσα από την Άρδασσα και την Αργυρούπολη.
Απέχει 5 χλμ από την Άρδασσα και 15 από την Αργυρούπολη.
Σημερινή ονομασία Harmancik (Χαρμαντζίκ)
5 Ιανουαρίου, 2020 στο 09:13
Καλημέρα και χρόνια πολλά
Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες γνωρίζεται αν διασώζεται κάτι σε αυτό το χωριό???επίσης έχετε πληροφορίες για το χωριό λωρία??
Το καλοκαίρι θέλω να επισκεφθώ αυτά τα χωριά όπως και τα χωριά γιατσιμαχμουτ και ιστιρλουκ στην περιοχή κάβζας (καταγωγή των παππούδων του πατέρα μου)
4 Ιανουαρίου, 2020 στο 21:22 |
Χωριό Τεμιτζίκιοϊ (σημερινό όνομα Ντεμιρτσιλί) υπάρχει στην περιφέρεια του Πουλαντζάκ της Κερασούντας. Σχεδόν όλοι οι κάτοικοί του κάηκαν από τους τσέτες του Τοπάλ Οσμάν. Δεν νομίζω όμως να είναι αυτό που ψάχνετε, αφού γεωγραφικά δεν έχει σχέση με τον χώρο που αναφέρετε.
6 Μαΐου, 2020 στο 09:31 |
Το ντεμερτσι κιοι σήμερα λέγεται harmancik καμία σχέση με Κερασούντα επίσης τα Λωρία λέγονται cicekli είχε 30 ελληνικές οικογένειες με ναό του αγίου Παντελεήμων
22 Ιανουαρίου, 2020 στο 21:02 |
Καλησπερα και καλη χρονια!! Ψαχνω πληροφοριες για το χωριο Αυλιανα Χαλδιας. Το ονομα του προπαππου μου ηταν Ανδρεας Περτσινιδης 1898.
6 Μαΐου, 2020 στο 09:38 |
Το χωριό Αυλήαννα είχε 2 ενορίες την άνω και την κάτω με 150 ελληνικές οικογένειες βρίσκεται στο όρος άγιος Παύλος
Στην Άνω ενορία υπήρχε ναός του Αγίου Δημητρίου και στην Κάτω ναός του Αγίου Παντελεήμωνα
Υπάρχει βιβλίο του Γιώργου Παπαδόπουλου για την ιστορία της
6 Μαΐου, 2020 στο 10:45
Ευχαριστω πολυ για τις πληροφοριες! Εχω ξεκινησει και εχω καταγραψει σχεδον ολα τα ονοματα που υπηρχαν στο συγκεκρειμενο χωριο βαση της λιστας απογραφης που υπαρχει στο διαδυκτιο! Οσο για το βιβλιο που αναφερεται οσο και αν εψαξα δεν κατορθωσα να το αποκτησω γιατι ειναι εξαντλημενο!
6 Μαΐου, 2020 στο 13:13
Καλησπέρα από την Ποντιομανα Καλαμαριά, Έχω το εξής ερώτημα ,πως καταφέρατε να βρείτε τα επίθετα των συντοπιτών των Παππούδων σας μέσα από την λίστα απογραφής ,μπορώ να εχω πλήρη απάντηση ??..
6 Μαΐου, 2020 στο 11:58
Με τον Γιώργο Παπαδόπουλο ήμασταν συνταξιδιώτες στο αλησμόνητο οδοιπορικό-προσκύνημα στα άγια χώματα της πατρίδας, τον Ιούνιο του 1997!!!
6 Μαΐου, 2020 στο 19:15
Κύριε Μαβίδη, όταν μετά από κόπο κατάφερα μέσα από μια ληξιαρχική πράξη γεννήσεως ενός από τα παιδιά του προπάππου μου να μάθω τον τόπο καταγωγής του έψαξα τη λίστα αποζημιώσεων που κυκλοφορεί στο ίντερνετ για να διασταυρώσω εάν το συγκεκριμένο επίθετο υπήρχε στο συγκεκριμένο χωριό. Και όντως υπήρχε διότι στην λίστα αυτή καταγράφονται όσοι πήραν αγροτικές αποζημιώσεις σε συγκεκριμένα μέρη της Ελλάδας που εγκαταστάθηκαν πρόσφυγες. Ο προπάππους μου ήρθε Κεφαλονιά και στην Κεφαλονιά δεν έδωσαν αποζημιώσεις οπότε δεν είχα στοιχεία. Στη συγκεκριμένη λίστα λοιπόν που είναι αλφαβητική και που περιέχει χιλιάδες ονόματα, τόπο καταγωγής και αρθ μητρώου έκατσα ένα ένα όνομα και κατέγραψα όσους πήραν αποζημίωση και δήλωσαν ως τόπο καταγωγής την Αυλίανα Χαλδείας. Μια διαδικασία η οποία πήρε πολύ χρόνο και πολύ κόπο πάνω στο κομπιούτερ!!! Σιγουρα δεν ξέρω να πω για τα επίθετα που πήγαν στα μεγάλα αστικά κέντρα γιατι εκεί δεν κυκλοφορεί κάποια λίστα!
6 Μαΐου, 2020 στο 22:32
Θα σας στείλω και δικές μου έρευνες, όμως μολις βρω χρόνο, επίσης και φωτο από το χωριό όπου γεννήθηκε ο Πατέρας μου
6 Μαΐου, 2020 στο 23:21
θα σας γράψω κατι αντίστοιχο ,μόλις βρω τον χρόνο ,σας ευχαριστώ για την άμεση απάντηση σας…
7 Μαΐου, 2020 στο 14:43
Είχα και Εγω την τύχη να ενημερωθώ από το συγκεκριμένο Ιστιοτοπο την σημερινη Ονομασία( Kutlugun) καταγωγής του Πατερα μου, κατοπιν αυτού εκανα το οδοιπορικο μου στον τοπο γέννησης του. Μεσσαρεα η Μεσσαρια το ονόμαζαν είναι ένα χωριο της Ματσούκας 7 χιλιόμετρα από την Τραπεζούντα προς την Παναγία Σουμελά, ένα συναίσθημα μοναδικο, απερίγραπτο.
7 Μαΐου, 2020 στο 19:12
Επίσης ξέχασα να σας ενημερώσω 2 στοιχεία .Α) Επισκέφθηκα το χωριο του Πατερα μου Σεπτέμβριο του 2019.Β)Ο Παππούς μου με 5 παιδιά αποβιβάσθηκε στην Ιθάκη 1923 Ιανουάριο ,όμως σε ερευνα μου στον Δήμο Ιθάκης και Κεφαλονιάς δεν βρέθηκαν στοιχεία .
υ.γ. Περισσότερα FB Alfa Mavidis.
8 Μαΐου, 2020 στο 09:21
Καλημερα κυριε Μαβιδη. Εχετε δικιο επειδη ειμαι απο Κεφαλονια και ο προπαππους μου ηταν ο μονος απο την οικογενεια του που ηρθε Κεφαλονια αλλα πεθανε πολυ νεος το 1941 να μην γνωριζω τιποτε για την ποντιακη του καταγωγη. Στην Κεφαλονια δεν υπαρχει καποιο αρχειο που να ανατρεξει κανεις. Ηρθαν σχεδον 6000 ανθρωποι και δεν υπαρχει ενα αρχειο καταγραφης τους. Τι εννοειται με το FB Alfa Mavridis γιατι δεν μπορω να βρω κατι??
8 Μαΐου, 2020 στο 18:30 |
Να πω και δημοσια οτι χαρηκα πολυ που μου απαντησατε κυριε Μαβιδη και ελπιζω και γω με το περασμα το χρονου να μπορεσω να δω απο κοντα το χωριο του προπαππου μου και ισως μεχρι τοτε να εχω κατορθωσει να μαθω καποια πραγματα για την οικογενεια του. Να πω οτι συγκινηθηκα που μου απαντησατε γιατι στην καλαμαρια υπαρχει το ΙΑΠΕ που εχει στο αρχειο του προφορικες μαρτυριες ποντιων απο το χωριο του προπαππου μου και που θα ηθελα καποια στιγμη να επισκεφθω σε μια προσπαθεια αναζητησης περισσοτερων στοιχειων για το χωριο του και με την ελπιδα μηπως καποιος αναφερει κατι για την οικογενεια του.
8 Μαΐου, 2020 στο 20:41
Εάν μπορώ να βοηθήσω σε κατι που αφορά του προγόνους σας θα το πράξω με χαρά ,με αναζητείται στο Facebook ,Alfa Mavidis, παράλληλα θα σας ενημερώσω σχετικά για το ΙΑΠΕ.
19 Ιουνίου, 2020 στο 22:39 |
Επισκέφτηκα την αυλήανα ήταν ο προπάππος μου από εκεί μπορώ να σου πω ότι χρειάζεσαι δεν υπάρχουν Πόντιοι έχω φωτογραφίες είναι ένα πανέμορφο μέρος
20 Ιουνίου, 2020 στο 09:27
Καλημερα και ο δικος μου προπαππους ηταν απο εκει. Ευχαριστω πολυ θα ηθελα οποια πληροφορια εχετε να μαθω περισσοτερα για αυτο το χωριο. Το email ειναι mavinieri@yahoo.com.
3 Μαΐου, 2020 στο 14:34 |
Πολλά συγχαρητήρια για τον πολύτιμο ιστότοπό σας,που δημιουργεί έναν πραγματικό ιστό,μεταξύ των απογόνων αυτών των υπέροχων ανθρώπων,που υπήρξαν η Ιστορία μας.Κιέγώ,με τη σειρά μου, θα ήθελα να μάθω το ακριβές σημείο,στον χάρτη του Πόντου,του χωριού του παππού μου,Αχιλλέα Σπανίδη(Κιοσόγλου),το Τσοράκ στην περιοχή Μεσουδιέ(Κοτυώρων)και πως ονομάζεται σήμερα.(Αν και είναι ερειπωμένο,όπως γνωρίζω).Ευχαριστώ,εκ των προτέρων και πάλι εύγε για την προσφορά σας!
6 Μαΐου, 2020 στο 10:48 |
http://www.pontos-news.gr/village/103192/tsorak
15 Ιουλίου, 2020 στο 19:36 |
Και οι δικοί μου πρόγονοι από το Τσορακ ειναι. Ο παππούς μου έλεγε ότι ανήκε στην επαρχία Ορντού, σημερινά Κοτύωρα και ότι η μεγάλη πόλη κοντά είναι η Σαμψούντα. Όμως στον χάρτη και σε άλλες λίστες βρίσκω 3 χωριά με το όνομα Τσορακ. Στο Μαυροδενδρι Κοζάνης κατέληξαν, το επίθετο μας είναι Ιωαννιδης και αν θυμάμαι καλά στο χωριό υπήρχαν και οικογένειες Σπανίδης στο χωριό…
7 Μαΐου, 2020 στο 00:05 |
Γεια σας. Θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχουν πληροφορίες για το χωριό Λευτιάρ ή Λιφτικάρ περιοχής Αϊβάστη, Ορντού, Ενορίας Νεοκαισαρείας Κοτυώρων (πως ονομάζετε σήμερα αν κατοικείτε, που ακριβώς είναι η τοποθεσία του). Το ονοματεπώνυμο του προπάππου μου ήταν Χαράλαμπος Δημητριάδης και πρόσφυγας στην Ελλάδα κατοίκησε στο χωριό »Κάτω Βολοβότ», μετέπειτα «Παντελεήμων» Νομού Κιλκίς.
8 Μαΐου, 2020 στο 19:48 |
Κυριε Δημητριαδη απο οτι κοιταξα τις λιστες με τις αποζημιωσεις του 1928 το χωριο που αναφερετε παρουσιαζετε ως Λευτιαερ Χαψαμανα αλλοτε σκετο Λευτιαρ και Λιφτιαρ και αλλοτε ως Λεφτιαρ Καψαμανα. Τωρα ειτε ειναι το χωριο Χαψαμανα είτε καποιο μικρο χωριο διπλα στο Χαψαμανα. Παντως ανθρωποι που εχουν ερθει στην περιοχη του Κιλκις το εχουν δηλωσει με τους παραπανω ορους. http://www.pontos-news.gr/village/103159/hapsamana-gkiolkioi
10 Μαΐου, 2020 στο 15:20
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρων!!!
Από την υποβολή δήλωσης την 1η Ιουλίου 1928 του προπάππου μου Δημητριάδη Χαράλαμπου του Ιωάννου με αριθμό δήλωσης (154638) η πλήρη περιγραφή του τόπου καταγωγής είναι: (Λευτιάρ Χαψάμανα Έπεσα Νεοκαισάρειας Κοτυώρων). Αν έχει κάποιος για την πρώτη λέξη (Λευτιάρ) πληροφόρηση σε τι αναφέρετε – τι σημαίνει – που αναφέρετε – στίγμα σε χάρτη ας γράψει.
27 Μαΐου, 2020 στο 14:09 |
ψαχνω βτο χωριο Γιουμουζ η Γουμπρουζ, μπορει καποιος να με διαφωτισει;
11 Ιουνίου, 2020 στο 17:03 |
Ψάχνω το χωριο Γαλαν
12 Ιουνίου, 2020 στο 22:20 |
Το χωριό Γάλαν ή Γάαλαν (σημερινή ονομασία Kayalan) ανήκει στην συστάδα των ελληνικών χωριών του Γουρούχ της Κερασούντας. Στο Youtube.com, η εκπομπή Διασπορά-Πόντος έχει αρκετό αφιέρωμα στο Γουρούχ και στο Γάλαν.
Στο βιβλίο «Ένας λαός δύο πατρίδες» υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες.
12 Ιουνίου, 2020 στο 01:11 |
Αν εχεις fb βρες μου saravakos Vakos λέγομαι
12 Ιουνίου, 2020 στο 01:17 |
Το ξερω που έιναι το χωριό που ψάχνεις
15 Ιουλίου, 2020 στο 19:36 |
Και οι δικοί μου πρόγονοι από το Τσορακ ειναι. Ο παππούς μου έλεγε ότι ανήκε στην επαρχία Ορντού, σημερινά Κοτύωρα και ότι η μεγάλη πόλη κοντά είναι η Σαμψούντα. Όμως στον χάρτη και σε άλλες λίστες βρίσκω 3 χωριά με το όνομα Τσορακ. Στο Μαυροδενδρι Κοζάνης κατέληξαν, το επίθετο μας είναι Ιωαννιδης και αν θυμάμαι καλά στο χωριό υπήρχαν και οικογένειες Σπανίδης στο χωριό…
14 Σεπτεμβρίου, 2020 στο 18:41 |
Το Ιλετικ πού βρίσκεται; Οι παππούδες μου ήταν από εκεί. Γνωρίζω μόνο ότι ήταν στην Σαμψούντα.
3 Οκτωβρίου, 2020 στο 13:25 |
Ιλετίκ Σαμψούντας,σημαίνει περιφέρεια ή νομός Σαμψούντας
3 Οκτωβρίου, 2020 στο 13:26
Δεν είναι χωριό,μην μπερδεύεσαι
21 Νοεμβρίου, 2020 στο 01:53 |
Καλησπέρα Πατριώτες! Στο Καγια αλαν ή Καγααλαν περιοχή Γουρουχ, υπήρχε ο ναός της Παναγίας όπου ο προπάππους μου ήταν ιερέας, ο Παπαλάζαρος με σύζυγο την Μαρία.
Εξυπηρετούσε και το χωριό Σιουλι όπου ήταν δίπλα. Οι πρόγονοι μου λέγονται Αθανασιάδης και Φωτιάδης.
Μήπως γνωρίζετε κάτι περισσότερο για τον ιερέα και την σύζυγο του;
Επίσης, στην Ι. Μ Παναγίας Σουμελα, Πατριαρχικος Εξαρχος από το 1894 ήταν ο Αρχιμανδριτης Γεράσιμος Μωυσιάδης, μήπως γνωρίζετε κάτι περισσότερο;
Να είσαστε πάντα καλά τεμέτεροι!
22 Δεκεμβρίου, 2020 στο 13:54 |
Καλησπέρα. Το χωριό του παππού μου λεγόταν Σάκαβλα κι ήταν ένα απ’ τα χωριά της Τρίπολης. Της γιαγιάς μου λεγόταν Μεξέν. Ψάχνοντας να τα βρω, άλλοι χάρτες θεωρούν πως τα Σάκαβλα και κατ’ επέκταση η Τρίπολη ανήκει στην Κερασούντα κι αλλού έχω διαβάσει πως ανήκε στην Αργυρούπολη οπότε Τραπεζούντα! Για το Μεξέν, το έχω εντοπίσει στον χάρτη κάπου κοντά στο Τσαγκράκ. Λογικά ήταν μικρό χωριό κι ο πατέρας της γιαγιάς μου ήταν ο ιερέας του χωριού.
Αν μπορεί ας με βοηθήσει κάποιος!
12 Ιανουαρίου, 2021 στο 18:53 |
1) Η Τρίπολη είναι πρωτεύουσα επαρχίας και υπάγεται στον νομό Κερασούντας. Το χωριό Σάκαβλα ανήκει σε μία συστάδα Ελληνικών χωριών της Τρίπολης. 2) Το Μεξέν ήταν χωριό που αποτελούνταν από δύο οικισμούς: α) Το Μεξέν, που κατοικούνταν από Τούρκους και β) το Τζελλαλού που κατοικούνταν από 60 ελληνικές οικογένειες, από τις οποίες οι 10 έμεναν μόνιμα στο χωριό και οι 50 τους 3 χειμωνιάτικους μήνες κατέβαιναν στην Τζαμού (Γιαγλή ντερέ). Ιδρύθηκε περί το 1800 και απείχε περί τα 6 χλμ. από το Τσαράχ. (Περισσότερα προσεχώς)
8 Φεβρουαρίου, 2021 στο 12:07 |
Σας ευχαριστώ για την απάντησή σας.
Κι ο παππούς μου έλεγε πως στην Κερασούντα ανήκε η Τρίπολη, όσο δε για τα Σάκαβλα, τα βρήκα στον χάρτη. Ναι όντως ήταν 3 χωριά, Άκιοϊ, Κιρλίκ και Σάκαβλα όπως δείχνει κι ο χάρτης.
Στις ανακοινώσεις του Υπ. Γεωργίας που εκδόθηκαν το 1928 για τις δηλώσεις/αποζημιώσεις των προσφύγων αγροτών, εντύπωση μου έχει κάνει πως το χωριό (Σάκαβλα) δεν αναφέρεται πουθενά αλλά μόνο ένας (συνονόματος) δηλώνει το διπλανό χωριό, το Κιρλίκ! Ο παππούς μου είχε αδέλφια αλλά δεν βρήκα κανέναν.
20 Φεβρουαρίου, 2021 στο 16:54
Όσοι εγκαταστάθηκαν σε αστικά κέντρα και όσοι ήρθαν στην Ελλάδα μετά το 1927-28 (προφανώς μέσω Ρωσίας) δεν αναγράφονται στις συγκεκριμένες καταστάσεις.
13 Ιανουαρίου, 2021 στο 12:00 |
Σας ευχαριστώ για την απάντησή σας.
1) Κι ο παππούς μου Κερασούντα έλεγε πως ανήκε η Τρίπολη, όσο δε για τα Σάκαβλα, τα βρήκα στον χάρτη. Ναι όντως ήταν 3 χωριά, Άκιοϊ, Κιρλίκ και Σάκαβλα όπως δείχνει κι ο χάρτης.
Στις ανακοινώσεις του Υπ. Γεωργίας που εκδόθηκαν το 1928 για τις δηλώσεις/αποζημιώσεις των προσφύγων αγροτών, εντύπωση μου έχει κάνει πως το χωριό δεν αναφέρεται πουθενά αλλά μόνο ένας δηλώνει το διπλανό χωριό, το Κιρλίκ! Εδώ πρέπει να σας πω πως δεν κοίταξα μόνο για το συγκεκριμένο επίθετο στις καταστάσεις αλλά για όλα τα επίθετα που υπάρχουν στο χωριό μου!
2) Τότε μάλλον θα έμενε στο Τζελλαλού αφού αυτό κατοικούνταν από έλληνες μιας κι ο πατέρας της ήταν ο ιερέας του χωριού! Η Τζαμού που αναφέρετε βρίσκεται στο χάρτη αριστερά του δρόμου απ’ τα χωριά που προανέφερα πηγαίνοντας προς Εσπιές.
7 Φεβρουαρίου, 2021 στο 16:03 |
Καλησπέρα σας. Ο προπαππούς μου λεγόταν Ασκερίδης Λάζαρος με καταγωγή από την Ερπαα Νεοκαισάρειας. Αν έχετε οποιαδήποτε πληροφορία για το χωρίο ή που μπορώ να ψάξω για οτιδήποτε σχετικά με αυτό.
Σας ευχαριστώ πολύ.
8 Φεβρουαρίου, 2021 στο 12:12 |
Ο παππούς μου γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Σάκαβλα – Τρίπολη.
Αν υπάρχει κάποιος με το επίθετο Γρηγοριάδης με καταγωγή των παππούδων του από Σάκαβλα, Άκιοϊ, Κιρλίκ ας επικοινωνήσει αν θέλει μαζί μου! Γιώργος Γρηγοριάδης
13 Μαρτίου, 2021 στο 10:37 |
Mπορεις να μου πεις τα χωριά αυτά πώς λέγονται σήμερα:
Ντερετζέν Κάβζας
Χανγερι Νεοκαισαρειας
20 Δεκεμβρίου, 2021 στο 17:33 |
Χάνγιερι ή Χουνιαρή-Hanyeri
40.51957 ,37.06101
20 Δεκεμβρίου, 2021 στο 18:21
Οι δηλώσεις λένε Σάμαρτσα, μπορεί να εννοούν και Σάμαρτζα
20 Δεκεμβρίου, 2021 στο 18:25
Από κεκτημένη ταχύτητα απάντησα σε σας, αγνοήστε το σχόλιό μου παρακαλώ!
31 Μαρτίου, 2021 στο 16:42 |
Καλησπέρα σας , ψάχνω οποιαδήποτε πληροφορία για το χωριό του παππού μου ,Τουβαλου (επαρχίας Τραπεζούντος;). Ευχαριστώ προκαταβολικά!
24 Ιουνίου, 2021 στο 20:33 |
Γειά σας, διάβασα όλα τα σχόλια μήπως και βρω πληροφορίες για κάποια χωριά, αλλά τελικά τίποτα. Θα ήθελα να σας ρωτήσω εάν γνωρίζετε τα χωριά Σελιτερα, Καρκα και Κουμπατουρ, από ποιο μέρος του Πόντου είναι.
Αυτά τα χωριά δημιούργησαν την ελληνική κοινότητα Γκρετσεσκαγια το 1897,περιοχή Αμπινσκ στο Κρασνοντάρ.
Θα ήμουν ευγνώμων για οποιαδήποτε πληροφορία.
Σας ευχαριστώ
Το e-mail μου είναι το pavlosmoissiadis@yahoo.com
11 Δεκεμβρίου, 2021 στο 12:50 |
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΦΟΥΝΤΟΓΛΟΥ ΜΕ Α.ΔΗΛΩΣΗΣ 10816-10817-10818 ΚΛΠ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ …… ΣΑΡΚΑΤΣΑ ή ΣΑΡΚΑΤΖΑ ΑΜΑΣΕΙΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΧΑΡΤΗ ΜΕ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΠΑΛΙΑ ΚΤΙΣΜΑΤΑ
ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
19 Δεκεμβρίου, 2021 στο 19:49 |
https://www.pontosnews.gr/498045/istoria/vres-tous-prosfyges-syngeneis-sou/
Κατεβάστε το αρχείο από εδώ. Θα δείτε πως οι 3 δηλώσεις που αναγράφετε δηλώνουν ως τόπο καταγωγής Σάμαρτσα Αμασείας.
20 Δεκεμβρίου, 2021 στο 17:06 |
Σάρχστζα, χωριό που ανήκε στην Λαοδικεία, δεν το έχω εντοπίσει στους χάρτες ακόμη
20 Δεκεμβρίου, 2021 στο 17:07
*Σάχαρτζα
17 Φεβρουαρίου, 2022 στο 10:27 |
Καλησπέρα μήπως γνωρίζει κανείς τη σημερινή ονομασία του χωριού Γαϊνάρτσα της Μπάφρας? Εκεί γεννήθηκε ο παππούς μου Ιερόθεος το 1892. Δεν ξέρω ακριβώς που βρίσκεται το χωριό, υποθέτω ότι είναι κάπου ανάμεσα Μπάφρα και Χάφζα.
17 Φεβρουαρίου, 2022 στο 12:56 |
Καλησπέρα, ψάχνω για το χωριό Γαϊνάρτσα στη περιοχή Μπάφρας . Μήπως γνωρίζετε αν υπάρχει ακόμα και που βρίσκεται ακριβώς ή αν άλλαξε όνομα ? Ο παππούς μου Ιερόθεος Χατζηαποσιδης καταγόταν από εκεί. Ο προπαππούς μου Κωνσταντίνος είχε ένα μύλο εκεί….
27 Σεπτεμβρίου, 2022 στο 16:41 |
Καλησπερα σας ονομαζομαι Γρηγορης και προσπαθω να βρω το χωριο απο των παππου μου μετα λεγομενα του αδερφου του που θελει να των παω εκει το χωριο λεγοταναι Αγιος Αντωνιος και ητανε περιπου 30 χιλιομετρα απο την παραλιακη πολη ορντου ,πριν να συνχωρεθει ο παππους μου το ειχε επισκευτη αν δεν κανω λαθος το 2006 και μασ ειπε το χωριο ειναι ακομη εκαι και τα σπιτια ειναι καμενα και ειναι εγκατελημενο πηγε ο παππους μου εκει εκδρομη και εφερε χωμα απο το χωριο μας ειχε πει αν ψαξουμε σε παλιο χαρτη το χωρι το γραφει αλλα αν και εκανα προσπαθειες δεν μπορεσα να το βρω .Σας ευχαριστω εκ των προταιρων
30 Οκτωβρίου, 2022 στο 17:43 |
Καλησπέρα σας ονομάζομαι Ευδοκία ψάχνω να βρω που ακριβώς είναι και αν το ξέρετε το χωριό του παππού μου Κιοπεκκλησε η ονομασία του σύμφωνα με τα λεγόμενα του ονομάσθηκε έτσι γιατί βρήκαν μια εκκλησία μέσα στους θάμνους. Στα τουρκικά Κιοπεκκλησε σημαίνει στήθος της εκκλησίας πρέπει να ήταν χώρια της επαρχίας Κερασούντος Τρίπολη αλλά όχι προς τα παράλια αλλά προς το εσωτερικο
1 Νοεμβρίου, 2022 στο 12:53 |
Κεπέκκλησα: κεφαλοχώρι συστάδας 10 ελληνικών χωριών της επαρχίας Γαγλί-Ντερέ της Κερασούντας. Τα χωριά ιδρύθηκαν περί το 1800, από αποίκους Αργυρουπολίτες (Περισσότερα λίαν συντόμως στο υπό έκδοση βιβλίο «Η ΚΕΡΑΣΟΥΝΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ»).
11 Νοεμβρίου, 2022 στο 21:30 |
Σημερινή ονομασία Κεπέκκλησας: Caglayan
14 Νοεμβρίου, 2022 στο 09:45 |
Καλημέρα κ. Βλαντή.
Υπάρχει στην Αιτωλ/νία, επαρχία Βάλτου, ένα χωριό που το λένε Μπαμπαλιό (η αρχική του ονομασία όταν ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 1923 ήταν Κεπέκκλησα) κι όλοι οι κάτοικοί του είχαν καταγωγή απ’ την περιοχή Κεπέκκλησα της Τρίπολης. Κάπου διάβασα πως Κεπέκκλησα σημαίνει θολωτή εκκλησία. Υπάρχει μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα που λέγεται Ρίζα μου, αν την εγκαταστήσετε και ψάξετε στον νομό Αιτωλ/νίας θα βρείτε αυτά που σας γράφω.
Ακόμα, στο παρακάτω link θα βρείτε τις δηλώσεις όλων των αγροτών προσφύγων σε όλη τη χώρα κι ίσως βρείτε και τον παππού σας.
https://www.pontosnews.gr/498045/istoria/vres-tous-prosfyges-syngeneis-sou/
ΥΓ Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο επόμενο προσφυγικό χωριό που ιδρύθηκε επίσης τον Μάρτιο του 1923 όπως και τα υπόλοιπα προσφυγιά χωριά της Αιτωλ/νίας μιας και τους πρόσφυγες που εγκαταστάθηκαν στον νομό τους έφεραν με βαπόρι στην Αμφιλοχία τον Δεκέμβριο του 1922, που λέγεται Ματσούκι. Η ευλογία κι η κατάρα του Μπαμπαλιού και του Ματσουκίου ήταν πως στην άκρη τους κυλούσε ο Αχελώος κι έτσι κάποια στιγμή απαλλοτριώθηκαν για να δημιουργηθούν τεχνητές λίμνες που στη συνέχεια κατέληγαν σε κάποιο υδροηλεκτρικό φράγμα της ΔΕΗ.
14 Νοεμβρίου, 2022 στο 10:50
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες σας ήταν πολύ κατατοπιστικές περιμένω την
έκδοση του βιβλίου.
31 Οκτωβρίου, 2022 στο 10:50 |
Καλημέρα ,μη πώς γνωρίζετε πού βρίσκεται το χωριό ΚΟΥΜΠΑΤΟΥΡ στον Πόντο, και πώς είναι ονομασία του σήμερα,το μόνο που γνωρίζω,ότι κοντά είναι και ΚΑΡΚΑΝΑ ΚΑΙ ΣΙΛΕΤΕΡΙΑ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΠΟΛΎ
30 Νοεμβρίου, 2022 στο 15:11 |
Ψάχνω το χωριό του παππού μου Στεφανίδης Χαράλαμπος του Σάββα ηξερα ότι είναι περιοχή Ορντού σε ένα χαρτί από μητρώα που βρήκα γράφει Μανολάς με περισπωμένη παύλα Κολωνία!!Αρ μητρώου 83869!!ψάχνω να βρω ένα χαρτί πλησιέστερων συγγενών του παππού μου από Τουρκία γιατι μερικά παιδιά του έμειναν στην πατρίδα δεν ήρθαν Ελλάδα!!η γιαγιά μου ονομαζόταν Στεφανίδου Ευρώπη το γένος τσιομιδου!!αν μπορείτε σε κάτι να με βοηθήσετε η κάπου να απευθυνθώ θα ήμουν υπόχρεη!!
4 Απριλίου, 2023 στο 16:49 |
Γνωρίζω καλά τον τοπικισμό(ήπιος όρος),των ποντίων του ανατολικού πόντου,που έχουν για εθνικό(;)επιχείρημα την διατήρηση της ποντιακής διάλεκτου.Εχασαν όμως,ή δεν τη είχαν και τόσο ζωτική,την θρησκευτική τους πίστη.Εξάλλου,συνηθίζουν και σήμερα ακόμη,οι απόγονοί τους,να προσβάλλουν τα θεία,κάτι αδιανόητο για τον μεσο-δυτικό πόντο,που χωρίς δεύτερες σκέψεις,και φτιάξαν το ποντιακό αντάρτικο και έφυγαν,αφήνοντας περιουσίες,στην (και καλά)μητέρα πατρίδα και λόγω των αβάσταχτων μαρτυρίων από τους τούρκους,θυσίασαν την ελληνική-ποντιακή διάλεκτο,χάριν της θρησκείας,αφού ετέθη το αμείλικτο δίλημμα,με βασανιστήρια.ΓΛΩΣΣΑ ή ΘΡΗΣΚΕΙΑ.Και πιστοί στην ελληνική παράδοση,υπάρχει αυτή η απαράδεκτη,εξοργιστική αντιπαράθεση των αδελφών ποντίων του ανατολικού,χειριστικού πόντου με τους παρεξηγημένους,βυζαντινούς τη παραδόσει,μεσο-δυτικούς πόντιους Ελληνες,ψυχεί τε και σώματι!Αυτά,αναγκάστηκα να γράψω,γιατί λείπουν από τον μεροληπτικό σας κατάλογο τα χωριά των αλησμόνητων προγόνων μου,στην Μεσουδιέ,περοχή Ορντού,(Μελανθίας,αρχαίων Κοτυώρων,δηλαδή,προς γνωσιν..).
4 Απριλίου, 2023 στο 16:56 |
Και λογοκρισία!μπράβο,όλο και χειρότερα!Ντροπή σας.
4 Απριλίου, 2023 στο 18:45 |
Η ανάρτηση αυτή έγινε για να δέχεται ευγενείς επισκέπτες που να αντλούν αλλά και να προσφέρουν πληροφορίες.
Έγινε για να βοηθήσει συμπατριώτες που θέλουν να επισκεφθούν την ιδιαίτερη πατρίδα τους. Να γνωρίζουν πως μετονομάστηκε.
Δεν υπάρχει καμιά τοπικιστική διάθεση διότι δημοσίευσα ότι πληροφορίες άντλησα από το βιβλίο του Ομέρ Ασάν, που δυστυχώς για όλους μας περιέχει πληροφορίες μόνο για τον νομό Τραπεζούντας.
Δεν αποκλείστηκε ποτέ και κανένας στην προσθήκη οποιασδήποτε πληροφορίας!!!
Δεν θα σχολιάσω και δεν θα απαντήσω στις ανακρίβιες που γράφεις γιατί δεν σκοπεύω να μετατρέψω την σελίδα σε πεδίο αντιπαραθέσεων.
Κι αν δεν ανακαλέσεις αυτό το «ντροπή σας» το σχόλιό σου θα διαγραφεί και θα αποκλειστείς διαπαντός από την σελίδα!!!
27 Μαΐου, 2023 στο 14:35 |
Καλησπέρα! Θέλω αν μπορείτε να με βοηθήσετε. Ψάχνω πού βρίσκεται το χωριό της γιαγιάς μου. Λεγόταν Λούσεριαν, αν το λέω σωστά. Και του παππού μου, Κουμπατούρ. Κάπου στα χωριά της Αργυρούπολης μου λέει ο πατέρας μου. Ευχαριστώ πολύ!
29 Ιανουαρίου, 2024 στο 17:13 |
Κ Ζωγράφου στο βιβλίο του Κανδηλάπτη για τα χωριά, πόλεις και κωμοπόλεις της Χαλδίας υπάρχει το χωριό Κιμπατούρ το οποίο ανήκε στο τμήμα Χερροιάνων , μισή ώρα μακριά από την Κάρατζα και είχε ναό του Αγ Νικολάου. Είχε 50 οικογένειες ομογενών .
28 Μαΐου, 2023 στο 20:52 |
Ψαχνω το χωριο τσαλουτζα ή τσαλουμτζα ή τσαλουμ αμασειας,πρεπει να ειναι κοντα στην ερπαα,ευχαριστω
30 Σεπτεμβρίου, 2023 στο 22:06 |
Μήπως γνωρίζει κάποιος κανένα στοιχείο για το χωριό Λέζκιοϊ; Στην Ορντού, κοντά στη Φάτσα, σύμφωνα με περιγραφές παλαιοτέρων.